„Biegiem na pomoc” to akcja, która łączy aktywność sportową z pomocą osobom z autyzmem. Tak jak sportowcy, osoby z autyzmem mają niejeden cel do osiągnięcia, niejedną metę do przekroczenia: od umiejętności nawiązywania kontaktu wzrokowego, odpowiadania uśmiechem na uśmiech, komunikowania się, aż po rekord świata, jakim jest umiejętność samodzielnego życia.
Terapia osób z autyzmem powinna być intensywna i dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, tak samo jak trening sportowca. Najważniejsza jest systematyczność i kompleksowość terapii – mówi Joanna Grochowska, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS, prywatnie wielokrotna uczestniczka maratonów i ultramaratonów.
Zobacz również
Skuteczna terapia łączy oddziaływania psychologiczne, pedagogiczne, rehabilitacyjne, logopedyczne, medyczne i socjalne w jednym procesie postępowania terapeutycznego. Każde 20 zł przekazane na www.biegiemnapomoc.pl to 10 minut terapii, która skraca osobom z autyzmem dystans do normalnego życia.
Wszyscy biegnijmy na pomoc, wspierając finansowo terapię osób z autyzmem. Dozwolonym dopingiem niech będzie dla nas wszystkich fakt, że aż 15% dzieci wcześnie zdiagnozowanych i objętych odpowiednim programem terapii ma szansę na znaczną poprawę funkcjonowania i samodzielne, satysfakcjonujące życie w przyszłości! – mówi Bartek Topa, ambasador i przyjaciel Fundacji SYNAPSIS.
W najbliższych dniach będzie można spotkać się z twórcami i ambasadorami akcji podczas warszawskich wydarzeń: w Mieście Miłosierdzia oraz na 34. Maratonie Warszawskim. Każdy odwiedzający stoiska akcji będzie mógł zrobić dobry wynik dla osób z autyzmem i wesprzeć ich terapię m.in. kupując gadżety sygnowane logiem „Biegiem na pomoc”. Więcej informacji o najbliższych planach na: www.fb.com/biegiemnapomoc.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Akcję „Biegiem na pomoc” wspierają ludzie, dla których sport jest całym ich życiem albo okazjonalną przygodą. Wśród nich znaleźli się m.in.: dziennikarz Łukasz Grass oraz aktorzy: Magdalena Boczarska, Bartek Topa i Marcin Dorociński. Akcję wspierają także: Agencja PZL, Digital Touch, Maxus, Papaya Films, Sport Evolution i Akademia Triathlon. Za kreację i produkcję przedsięwzięcia odpowiedzialna jest grupa Przyjaciół, która na początku tego roku zrealizowała, nagrodzoną Grand Prix Konkursu KTR 2012, akcję „Autyzm – całe moje życie”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing