Każde miejsce jest dobre, żeby walczyć z demencją!

T-Mobile, od 4 maja zachęca wszystkich do ściągnięcia i zagrania w nową grę mobilną Sea Hero Quest, która poza elementem rozrywkowym pomaga naukowcom walczyć z chorobą.
O autorze
2 min czytania 2016-05-04

Sea Hero Quest to pierwsza, darmowa gra na smartfony i tablety, która pozwala współtworzyć największą na świecie bazę danych generowaną społecznościowo. Pomaga ona naukowcom przygotować testy diagnostyczne, pozwalające na rozpoznanie demencji we wczesnym stadium.  Zaprojektowano ją w celu dokładnego zrozumienia mechanizmów poruszania się w przestrzeni i kontrolujących ten proces aspektów ludzkiego mózgu. 

Według danych raportu The Global Impact of Dementia (2013–2050) do roku 2050 demencja dotknie 135 mln ludzi na całym świecie. Choroba ta polega na zaburzeniu zdolności do zapamiętywania nowych informacji i sprawia, że chorzy często czują się wyizolowani i zdezorientowani. Dla  dotkniętych nią osób jednym z pierwszych objawów jest problem z orientacją przestrzenną, polegający na utracie zdolności sprawnego poruszania się nawet po dobrze znanych miejscach i trasach.

Zbudowanie globalnego zbioru danych dotyczących ludzkiej orientacji w przestrzeni jest jednym z kluczowych elementów przybliżających do stworzenia nowych testów diagnostycznych czynników powodujących demencję. Obecnie testowane są nowe leki na Alzheimera, chorobę która bardzo często stanowi przyczynę demencji starczej. Jeśli nowe preparaty przejdą testy pomyślnie, jedyną barierą w ich efektywnym stosowaniu pozostanie problem z odpowiednio wczesną diagnozą choroby. 

W T-Mobile wiemy, że technologia może i ułatwia nam codzienne życie. Dbamy o to żeby nasi Klienci tego doświadczali. Dziś, chcemy ich włączyć do naszych działań w walce z demencją. Teraz każdy posiadacz smartfonu czy tabletu, w dowolnym miejscu, może wspomóc naukowców w walce z demencją i ocalić wspomnienia wielu ludzi. Dzięki tej prostej i przyjemnej grze możemy walczyć z demencją wszędzie – powiedziała Marlena Czaplak, odpowiedzialna za działania CR w T-Mobile. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Każdy aspekt projektu Sea Hero Quest, którym kierowała firma Saatchi & Saatchi London,  opracowywali wspólnie projektanci gier i naukowcy, którzy zajmowali się zagadnieniem poruszania się w przestrzeni. Dzięki temu, teraz eksperci mogą przełożyć każdą sekundę rozgrywki, polegającej na poruszaniu się po labiryncie wysp i gór lodowych, na wartościowe dane naukowe. Każde 2 minuty grania w Sea Hero Quest to równowartość 5 godzin poświęconych na badania w laboratorium. Jeśli więc 100 000 ludzi poświęci zaledwie 2 minuty na tę grę, wygenerują materiał wart więcej niż 50 lat badań i eksperymentów naukowych.  

Wszystkie dane gromadzone w ramach obserwacji rozgrywek będą zanonimizowane i bezpiecznie przechowywane w centrum danych T-Systems w Niemczech. Dzięki temu działania będą zgodne z niemieckimi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa danych, które są jednymi z najsurowszych w Europie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sea Hero Quest powstała we współpracy z organizacją charytatywną Alzheimer’s Research, a także z University College London, University of East Anglia oraz studiem produkującym gry, Glitchers.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Sea Hero Quest jest dostępna na całym świecie dla systemów iOS i Android do pobrania w App Store i Google Play.

Więcej informacji na temat tej wyjątkowej gry, historii jej powstania i szczytnego celu, w jakim została stworzona, znajduje się na stronie www.seaheroquest.com/pl/.

Historia została przedstawiona również w formie krótkiego filmu, który można zobaczyć na You Tube:  Sea Hero Quest