Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (13.05-19.05.16)

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (13.05-19.05.16)
Dwadzieścia procent rynku rowerów w Polsce należy do Krossa, hakerzy ukradli dane użytkowników LinkedIna, a amerykańska kancelaria prawna zatrudniła sztuczną inteligencję. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wydarzeń startupowych z tego tygodnia.
O autorze
1 min czytania 2016-05-19

1. Siła Krossa to ludzie. Poznaj historię sukcesu polskiej marki rowerowej

20 procent rynku rowerów w Polsce należy do Krossa, spółki, którą ponad dwadzieścia lat temu uruchomił Zbigniew Sosnowski. Jej historia rozpoczęła się w Przasnyszu, gdzie przedsiębiorca otworzył pierwszy sklep, w który wkrótce potem zainwestował 20-30 tysięcy złotych pochodzących z kredytu. Z biegiem czasu Sosnowski zaczyna sprzedawać rowery sygnowane przez Krossa także na rynkach zagranicznych.

czytaj więcej >

2. Zmień hasło na LinkedInie. Hakerzy ukradli dane do 167 mln kont

Hakerzy ukradli hasła do 167 milionów kont na LinkedInie, z czego do aż 117 milionów uzyskali pełen dostęp. Teraz zamierzają sprzedać bazę na nielegalnej internetowej giełdzie The Real Deal za pięć bitcoinów, czyli mniej więcej dwa tysiące euro. Przedstawiciele spółki, do której należy popularna sieć społecznościowa, poprosili internautów o zmianę haseł i zapoznanie się z dwuetapowym procesem weryfikacji.

czytaj więcej >

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Kancelaria prawna zatrudniła sztuczną inteligencję. Pomoże w rozwiązywaniu spraw

Amerykańska kancelaria prawna BakerHostetler zatrudniła sztuczną inteligencję o imieniu Ross. Do jej zadań należeć ma weryfikacja dokumentów, akt i historii spraw, a także ich analiza i wyciąganie wniosków. Do tej pory zajmował się tym 50-cio osobowy zespół. Dzięki pomocy Rossa realizacja wcześniej wspomnianych zadać ma być szybsza, a firma podniesie jakość świadczonych usług.

czytaj więcej >

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. Przedsiębiorcy z Warszawy stworzyli okulary dla niewidomych. Będą rozdawać je za darmo

Parsee, organizacja non-profit z Warszawy, stworzyła inteligentne okulary dla niewidomych i niedowidzących. Dzięki nim osoby cierpiące na wady wzroku mają „zobaczyć” otaczający ich świat. Urządzenie opracowane przez Warszawiaków rejestruje obraz, który aplikacja mobilna przekształca w opisy podawane użytkownikom w formie komunikatów głosowych. Autorzy projektu zamierzają rozdawać okulary bezpłatnie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

czytaj więcej >

5. Ucięli palec, by sprawdzić jak radzi sobie w surrealistycznym świecie. Poznaj Bloody Finger JUMP

Bloody Finger JUMP to polska gra na urządzenia mobilne, której bohaterem jest odcięty, zakrwawiony palec. Dotychczas została pobrana przez internautów blisko milion razy. Zdaniem autorów projektu produkcja osiągnęła sukces dzięki interesującemu pomysłowi i barwnej oprawie graficznej. Wkrótce ma pojawić się kolejna gra stworzona przez zespół Sleepless Clinic, jej premierę zapowiedziano na drugiego czerwca.

czytaj więcej >