W nawiązaniu do charakterystycznej dla Mazdy kultury innowacji i przełamywania konwencji spot radiowy w kanale Spotify promujący Mazdę 3 powstał zgodnie z zasadą myślenia out of the box. Reklama została nagrana binauralnie (łac. bi – podwójny, auris – ucho) czyli z wykorzystaniem techniki nagrywania dźwięku za pomocą mikrofonu imitującego ludzką głowę. Podczas takiego nagrania w studio lektor mówi do mikrofonu z różnych stron „głowy” w taki sposób, jak faktycznie człowiek słyszy dźwięki. Podczas odtwarzania na zwykłych słuchawkach słuchacz ma wrażenie idealnej symulacji przestrzeni.
Należy również docenić samą formę kreatywną. Miała ona charakter rozmowy z wewnętrznym głosem „w naszej głowie”, co w połączeniu z formą binauralności potęgowało wrażenia, a spot przełamywał schematy tradycyjnych radiówek.
Zobacz również
Binauralną reklamę radiową można było usłyszeć między 10:00 a 13:00, korzystając z darmowej wersji Spotify na komputerze, a po godzinie 17:00 także podczas używania aplikacji mobilnej Spotify. Kampania trwała od 1 do 30 kwietnia i została skierowana do osób, które z dużym prawdopodobieństwem słuchały Spotify za pomoc słuchawek. Dzięki temu większość odbiorców w pełni doznała niezwykłego wrażenia przemieszczającego się lektora.
Niestandardowa forma oraz wysoki poziom dopasowania formy spotu do odbiorców spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem, co użytkownicy muzycznej społeczności bardzo często wyrażali w wiadomościach wysyłanych do Spotify.
Poniżej można odsłuchać dwa spoty promujące najnowszy model Mazdy 3 w dwóch wersjach:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sumienie męskie:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sumienie kobiece: