‘’Dotknij dźwięku’’ to unikalny projekt, który z pomocą innowacyjnej technologii druku 3D pozwolił ludziom dotknąć i na nowo doświadczyć dźwięku. Integralnym elementem akcji był event Polskiego Radia na Pikniku Naukowym, w czasie którego odbywał się druk trójwymiarowych modeli fal dźwiękowych. Uczestnicy eventu mogli na własne oczy przekonać się jak wyglądają 24 najbardziej rozpoznawalne dźwięki w historii XX wieku. Były to między innymi: ogłoszenie II wojny światowej, wybór Jana Pawła II na papieża, zapis recytacji wiersza „Żądamy amunicji” w czasie Powstania Warszawskiego przez jednego z żołnierzy, ostatnie kazanie ks. Popiełuszki, ale także niezapomniane popisy komentatorskie Tomasza Zimocha czy lapsusy językowe polityków. Podczas eventu wydrukowane fale dźwiękowe zostały wyeksponowane w gablotach. Każdy mógł ich dotknąć lub odsłuchać oraz poznać ich historię skanując QR kod, przekierowujący na specjalny microsite na portalu Polskiego Radia.
Akcja ‘’Dotknij Dźwięku’’ spotkała się z dużym zainteresowaniem, tak w mediach, jak i podczas samego eventu. Dźwiękowa kampania online zanotowała ponad milion wyświetleń i osiągnęła CTR na poziomie 0,048%. Wiele z ponad 90 tys. osób, które odwiedziły piknik, miało okazję po raz pierwszy zobaczyć i dotknąć dźwięku. Po zakończeniu eventu model 3D z nagraniem „Żądamy Amunicji” został wystawiony jako eksponat w Muzeum Powstania Warszawskiego…a najciekawsze dźwięki wciąż można odsłuchać i obejrzeć na portalu PolskieRadio.pl.
Zobacz również
– Cieszymy się z nagród, tym bardziej, że projekt stworzony został w odpowiedzi na realny brief klienta, a nie jak to ma często miejsce pod konkurs kreatywny. Wyróżniony projekt idealnie wpisuje się w nasze postrzeganie współczesnej komunikacji reklamowej, integrującej inspirującą ideę, różne media, doświadczanie marki i storytelling. To są wartości, które podzielamy my i nasi Klienci, a które przynoszą widoczne efekty – komentuje przyznanie nagród Krzysztof Andrzejczak, Dyrektor Zarządzający Hypermedia Isobar.
– To wspaniała informacja, że projekt ‘’Dotknij Dźwięku’’ znalazł uznanie międzynarodowego jury. W ciągu niespełna trzech miesięcy przygotowań i realizacji, z pomysłu stał się nowatorskim projektem, który codziennie zachęca wielu ludzi do korzystania z fenomenalnej bazy zasobów Polskiego Radia. – powiedział Andrzej Mietkowski, Dyrektor PolskieRadio.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Portoroż okazał się w tym roku wyjątkowo trudnym festiwalem. Jurorzy byli surowi, w wielu kategoriach nie przyznano złota. Podwójne srebro bardzo nas cieszy, ale największą nagrodę jako zespół odebraliśmy realizując ten projekt. To była wspaniała kreatywna przygoda, która przyniosła wymierne korzyści biznesowe i wizerunkowe naszemu Klientowi – powiedział Maciej Nowicki, Creative Managing Director w Hypermedia Isobar.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W tym roku zgłoszono 141 prac z Polski, w tym dwie z Hypermedia Isobar. Listę laureatów można znaleźć tu.