Całkowity koszt inwestycji to 31,2 mln zł. Stowarzyszenie Dzieciaki Chojraki musi zebrać 15 proc. tej sumy, czyli kwotę 4,6 mln złotych tytułem wkładu własnego, który pozwoli na uzyskanie wsparcia unijnego.
Dlaczego to robimy?
Infrastruktura i zasoby funkcjonującej w Poznaniu Kliniki Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej Uniwersytetu Medycznego są już dziś niewystarczające, a warunki hospitalizacji nie spełniają podstawowych standardów. Brakuje miejsc w przepełnionych salach (3-5 dzieci w jednym pokoju), a rodzice śpią na podłodze, przy łóżkach swoich dzieci. Niestety prognozy nie są dobre i wg. najnowszych danych epidemiologicznych i demograficznych, sytuacja ta będzie się z każdym rokiem pogarszać, z uwagi na dynamiczny wzrost zachorowań na nowotwory u dzieci.
Zobacz również
Dlaczego warto wspierać ten projekt?
Spiritus movens kampanii są Dzieciaki Chojraki. Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju Transplantacji Szpiku i Onkologii Dziecięcej. To grupa rodziców, których połączyła choroba ich dzieci oraz przyjaciele, którzy 16 lat temu zaczęli wspólnie działać, by pomagać rodzinom w walce z chorobą nowotworową dzieci. Są niezwykli. Sami zdziałali już naprawdę wiele, m.in. kupując sprzęt niezbędny do leczenia czy zbierając środki na wsparcie tych rodzin, których nie stać na leczenie dziecka. W 2005 roku, dzięki wsparciu darczyńców, zebrali niezbędne środki finansowe na budowę nowoczesnego i w pełni wyposażonego Oddziału Transplantacji Szpiku Kostnego. Dzisiaj podjęli kolejne wyzwanie, jakim jest rozbudowa Kliniki i stworzenie w niej dwóch nowych, w pełni wyposażonych oddziałów onkologicznych, gwarantujących dzieciom jak najlepsze warunki leczenia oraz zaplecze socjalne dla rodziców.
Co już udało się zrobić?
Dzięki zaangażowaniu członków Stowarzyszenia akcję wsparło liczne grono firm, które zrzekając się wynagrodzenia, przygotowały koncepcję oraz projekty do akcji, wyprodukowały spot oraz udostępniły powierzchnie reklamowe. Są to m.in. Chigo Design, In Touch PR, Papaya Films i Rio del Post, widzialni.pl, Clearchannel czy Agora.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Stowarzyszenie ma też gotowy projekt budynku, wszelkie niezbędne zgody i pozwolenia na budowę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Teraz brakuje już „tylko” środków finansowych.
Ambasadorzy akcji
Ambasadorką Chojraków została aktorka Katarzyna Bujakiewicz, która wystąpiła m.in. w spocie promującym akcję. Dołączyła też do nas Magdalena Steczkowska oraz Piotr Reiss. Liczymy na wsparcie kolejnych znanych osób. Inicjatywa ma też poparcie Prezydenta Miasta Poznania.
Dołącz do nas
Liczymy na Twoją pomoc. Przekazanie informacji o akcji i dalsze ich udostępnianie, to grono kolejnych osób, które poznają Dzieciaki Chojraki, ich walkę i może zdecydują się też na realne, finansowe wsparcie.
Pomyśl, że każdego roku Klinika będzie mogła otoczyć opieką blisko 600 dzieci. To dokładnie tyle, ilu uczniów mieści jedna szkoła podstawowa. Dzisiaj pod opieką Kliniki znajduje się ok. 3000 pacjentów będących w trakcie leczenia oraz osób objętych opieką rozciągniętą na pięć lat po zakończeniu leczenia.