„Cel jest najważniejszy, ale warto też sprawdzić, które z narzędzi było najbardziej skuteczne w jego realizacji.” – podkreśla Anna Miotk, jeden z ekspertów wypowiadających się w treści publikacji.
Media pozostają głównym sposobem przekazywania i pozyskiwania informacji. Do niedawna w budowaniu popularności i świadomości marki najważniejsze były artykuły w poczytnej prasie i reklama w telewizji. Dziś trudno wyobrazić sobie komunikację bez aktywnego udziału w mediach społecznościowych i analizy publikowanych tam treści. Kupujemy dzięki Twitterowi. Zatrudniamy przez Snapchata. „Sens mają tylko takie działania, które są odpowiednio skrojone na wszystkie płaszczyzny internetu, a tych – jak dobrze wiemy – jest coraz więcej. Wiedza o tym, jak funkcjonują owe płaszczyzny jest nieodzownym elementem marketera.” – komentuje jeden z rozdziałów książki Przemysław Pająk. Warto z uwagą wsłuchać się w głos klientów polecających lub krytykujących konkretne oferty naszej marki w sieci. Nie w każdej sytuacji trzeba reagować, ale zawsze trzymajmy rękę na cyfrowym pulsie.
Zobacz również
Postępujący rozwój technologii oraz jej konsumpcji na wielu ekranach jednocześnie, wyznaczyły istotne zmiany w obszarze komunikacji. W związku z tym z punktu widzenia marek i biznesu, ważne jest dziś przekształcenie „big data” w „smart data”. Dlatego właśnie powstał ten poradnik. Zaawansowana analityka danych mediów tradycyjnych i społecznościowych nie tylko odkryje informacje o danej firmie czy produkcie, ale także znajdzie inspiracje i insighty, które pomogą marce zjednać rzeszę fanów oraz podbić słupki sprzedaży. „Solidna analiza wyników z monitoringu mediów stanowi fundament pod podjęcie działań z obszaru real-time marketingu, a ten jest przecież jednym z najsilniejszych marketingowych trendów.” – podkreśla Dagmara Pakulska w komentarzu do części „Wokół marki”.
Warto korzystać z pełni możliwości narzędzi marketingowych. Zapraszamy do lektury.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]