Marketing Automation to dynamicznie rozwijający się segment marketingu na świecie. Pierwsze systemy marketing automation powstały w USA zaledwie 10 lat temu, gdzie aktualnie korzysta z nich ok. 30% firm. Wg firmy badawczej Gartner, firmy wykorzystujące marketing automation osiągają o 40% wyższy zwrot z inwestycji w marketing (tzw. ROMI) oraz osiągają znaczne oszczędności na operacyjnej działalności marketingowo – sprzedażowej.
Zobacz również
System klasy Marketing Automation umożliwia prowadzenie dopasowanej akcji marketingowej i komunikacji przez e-mail, SMS i stronę WWW do wybranych segmentów klientów. Klienci profilowani są na podstawie zachowania na stronie WWW, reakcji na akcje marketingowe ale również na podstawie danych które mogą pochodzić z systemów CRM i ERP. Marketing Automation tworzy dodatkowo wspólne środowisko pracy dla działu marketingu i sprzedaży.
– Zastosowanie w firmie marketing automation prowadzi do znacznych oszczędności w obszarze marketingu i sprzedaży, ale przede wszystkim pozwala zwiększyć przychody dzięki indywidualnej automatycznej komunikacji z poszczególnymi grupami klientów. – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel firmy Benhauer, która stworzyła system SALESmanago. – Popularność marketing automation zawdzięcza również temu, że dzięki takim systemom szczególnego znaczenia nabiera praca działu marketingu, który staje się realnie odpowiedzialny za biznes.
Ankieta przeprowadzona wśród uczestników warsztatów Marketing Automation w Krakowie w czerwcu tego roku wykazuje, że ponad 50% firm rozważa wdrożenie systemu marketing w swoich firmach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing