1. W marketingu najważniejsze jest…
Bycie autentycznym, budowanie transparentnej komunikacji, długofalowych relacji, konsekwencja i wiara w swój produkt bądź usługę.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Będzie prywata. Otwieranie własnej klubokawiarni we Wrocławiu – cały proces tworzenia nazwy, identyfikacji wizualnej, dalej kreowanie profilu muzycznego etc. Choć biznesowo ten projekt nie wypalił, był świetną inspiracją i doświadczeniem.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Mając 23 lata, byłem współodpowiedzialny za produkcję dużego festiwalu muzycznego typu open air. Logistyka, ridery artystów, scena główna – elementy, nad którymi musiałem zapanować było mnóstwo, a ja nie robiłem nigdy wcześniej tak dużego eventu. Do tej pory się czasem zastanawiam, jak to się mogło udać 😉 No ale się udało! Piękna szkoła pracy pod presją czasu, litry wypitych energetyków, bezcenne doświadczenia – tak to pamiętam.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Będzie dość przewrotnie… ten projekt to „przyjaźń”. Jestem bardzo dumny z tego, że ludzie z którymi 12 lat temu zakładałem pierwszą firmę, mimo iż od dawna każdy z nas kroczy własną drogą, nadal są moimi przyjaciółmi, inspirują mnie, wspierają i motywują do działania. To nadrzędna wartość w życiu i w biznesie. Adam, Dawid, Radek, Tomek – wielka piona!
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Zdecydowanie Apple z 1984.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Chyba nie będę oryginalny – content / video (w tym VR) / personalizacja. Każdy z osobna stanowi podstawy komunikacji marketingowej. Nowe narzędzia służące dystrybucji treści tylko potwierdzają ten kierunek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na takie pytanie… wszystko jest kwestią produktu czy usługi, grupy docelowej i budżetu. Jedne narzędzia są bardziej skuteczne, inne mniej. Na pewno niektóre, np. outdoor, nie mają racji bytu bez wsparcia w innych kanałach.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Rozumienie potrzeb, indywidualne podejście, transparentność, wzajemne zrozumienie i zaufanie.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Ze swojego otoczenia – tego prywatnego i biznesowego oraz z analizy twardych danych, trendów.
10. Moja kampania marzeń…
Jeszcze przede mną… ale na pewno taka, która przez kolejne dziesiątki lat będzie przytaczana jako case study.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
To bardzo dynamiczne środowisko, to nowe wyzwania, nowi ludzie, nowe narzędzia i możliwości, to wreszcie szansa na nieustający rozwój i naukę.
Bartek Grabowski
Head of New Business w telefonii komórkowej Mobile Vikings Polska