W artykule wykorzystaliśmy wiedzę i doświadczenie zdobyte z firmami wykorzystujacymi PUSH Message Marketing. Oto kilka rad, które pomogą stworzyć skuteczny i nieagresywny kanał komunikacji push.
1. Chwytliwy content
Wiadomość PUSH to krótka informacja, która ma na celu wzbudzić zainteresowanie odbiorców i zachęć do podjęcia działania. Ograniczona liczba znaków i wygląd z pewnością stoją tutaj na przeszkodzie. Trzeba pamiętać, że nie jest to newsletter, w którym umieścimy zdjęcia lub grafikę dodając do tego rozbudowaną treść.
Zobacz również
W wiadomości PUSH mamy do dyspozycji nagłówek oraz treść wiadomości, które możemy edytowć. Każda z nich ma ograniczenia w liczbie znaków, dlatego tak ważne jest skupienie się na najważniejszych elementach tego, co chcemy przekazać lub do czego zachęcić.
Można rozróżnić tutaj pushe wysyłane systemowo, których treści pobierane są automatycznie i te, w których to my decydujemy co przeczyta odbiorca. Przykładowo duży sklep sportowy realizujący akcję BACK TO SCHOOL w swoich wiadomościach push trafił do odbiorców poprzez kreatywny content pisząc przykładowo:
„Nie wypuścimy Cię bez plecaka! Zobacz przeceny nawet do 40%”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Efekt takiej kampanii przyniósł CTR równy 10% i poziom konwersji e-commerce 3%. Podsumowując – komunikat skierowany bezpośrednio do odbiorcy jest zawsze bardziej skuteczny aniżeli ogólne i suche: „Przecena na plecaki! Rabaty nawet do 40%”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
2. Nie tylko sprzedaż
Komunikaty sprzedażowe są skuteczne, ale efektywność takich kampanii w perspektywie czasu spada oraz powoduje większy poziom rezgnacji użytkowników z otrzymywania powiadomień PUSH, gdyż subskrybenci nie otrzymują żadnej innej wartości aniżeli zniżki i rabaty.
Najlepszą metodą w tym przypadku jest urozmaicenie komunikatów przeplatając je informacjami linkującymi do ciekawego artykułu na naszym blogu, nowym produkcie, który właśnie wprowadziliśmy lub przekierowaniu do naszego profilu w Social Mediach.
Ciekawym rozwiązaniem może być nawet zwykły wydawałoby się komunikat motywacyjny np. „Dzień dobry. Życzymy smacznej kawy i udanego dnia!” – pozwoli to oderwać odbiorców od codziennych obowiązków i ocieplić realacje. Pamiętajmy, że po drugiej stronie też są ludzie, reagujący emocjonalnie na wszystko co będziemy chcieli im przekazać.
3. Często nie znaczy dobrze
Wiadomości PUSH pod kątem działań marketingowych są bardzo wygodne. Nie trzeba angażować grafika w przygotowanie treści, ciąć szablonu, sprawdzać poprawność wyświetlania na różnych urządzeniach, ani testować filtr spamu. Czas przygotowania kampanii trwa maksymalnie 5 min, niesie to jednak za sobą ryzyko zbyt częstej komunikacji, która może przerodzić się w spam, czego efektem będzie rosnąca liczba osób wypisujących się z Subskrypcji i spadek poziomu CTR.
Przeprowadziliśmy analizę w naszej bazie subskrybentów i najlepsze efekty oraz najniższy poziom wypisu z bazy osiąga się w momencie gdy nasze wiadomości docierają do Użytkowników średnio co drugi dzień. Pora dnia będzie inna dla każdego, jednak plusem jest to, że nawet gdy subskrybent ma wyłączony komputer lub telefon gdy tylko uruchomi przeglądarkę PUSH zostanie wyświetlony.
Autor:
Bartosz Ozdoba
Owner & Founder, Pushango.com