Internet mówi o łzach wzruszenia. W przeciągu doby spot miał ponad 130 tyś. wyświetleń, obecnie już powyżej 200 000.
Głos Tomasza Knapika zachęca pokolenie 50+ do udziału w darmowym festiwalu techno i rapu. Motyw przewodni produkcji tworzy kultowa reklamówka a’la Hugo Boss, a gościnnie występuje tu m.in Ewa Kasprzyk i kilkuset mieszkańców Białegostoku.
Zobacz również
Takiej formuły spotu promującego kulturę jeszcze nie było. Za realizację odpowiada Krzysztof Kiziewicz, autor obsypanego nagrodami KTR filmu ”Primacol Lowlanders. The Urban Tribe” o drużynie amerykańskiego futbolu na Podlasiu.
Up To Date Festival to wydarzenie, którego twórcy potrafią prowadzić skuteczną viralową komunikację filmami osiągającymi setki tysięcy obejrzeń. Organizatorzy stworzyli filmy z profesorem Miodkiem, Krystyną Czubówną czy Cinkiem, archetypem polskiej ulicy. Wytyczyli też nowe trendy marketingu wydarzeń kulturalnych.
Tym razem główną postacią filmu jest 65-letni Stanisław, ojciec dyrektora kreatywnego festiwalu Cezarego Chwicewskiego, pomysłodawcy najnowszej produkcji. Pan Staszek godzi się na realizację „z miłości do syna”, ale przy okazji zachęca swoje pokolenie do poznawania techno i udziału w imprezie. Zwłaszcza, że organizatorzy zapewniają pokoleniu 50+ bezpłatne wejście za okazaniem dowodu, w myśl – muzyka łączy pokolenia, synowie i córki słuchają muzyki z rodzicami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Film „Bagaż życia” to opowieść pełna humoru, ciepła i emocji – tych płynących z pasji do muzyki, ale i tych wynikających z więzi rodzinnych oraz zwykłych, codziennych spraw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To zupełne odwrócenie kategorii i przełamanie stereotypów. Video promujące imprezę techno nie musi być dynamicznym, głośnym klipem, tak jak techno w ambitnej wersji od Up To Date Festival jest nie tylko dla młodych.
Produkcja
Film miesza konwencje i łączy gatunki, by promować muzykę jako wartość, która kulturowo łączy, nie dzieli. Powstał w wyniku niskobudżetowej, dwumiesięcznej produkcji, realizowanej w kilkudziesięciu lokacjach, po przejechaniu 6 tysięcy kilometrów, z 10- godzinnej surówki. W scenie zbiorowej z mieszkańcami miasta wzięło udział ponad 400 osób.
O Festiwalu
Up To Date to wydarzenie odbywające się od 7 lat w Białymstoku, pierwotnie w dawnych magazynach wojskowych Węglowa, a obecnie po raz pierwszy – w podziemiach Stadionu Miejskiego, a także Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz klejnocie Podlasia – Pałacu Branickich.
Festiwal jest świetnie znany koneserom muzyki techno, ambient i hip-hop. Wyróżnia go nie tylko wysoka jakość, odważny i starannie selekcjonowany line-up, ale także charakter wyrażany oryginalnym marketingiem, identyfikacją, akcjami streetartowymi, a zwłaszcza odkrywczym i niesztampowym PR-em.
Inicjatorami przedsięwzięcia są od lat ci sami ludzie ze stowarzyszenia Pogotowie Kulturalno Społeczne – Jędrzej Dondziło i Cezary Chwicewski, którzy wbrew przeciwnościom i na przekór festiwalowym trendom organizacyjnym, sami, oddolnie, z wiernym gronem wolontariuszy, tworzą imprezę doskonale znaną miłośnikom gatunku nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Tegoroczna edycja odbędzie się już w dniach 23-24 września.
Więcej informacji na www.uptodate.pl
Pozdro Techno!
Wąski budżet imprezy (w stosunku do wielkich festiwali komercyjnych) wymusza marketing wygrywający kreacją, a nie nakładami. Działania promocyjne Up To Date Festival od lat cechuje niepowtarzalna komunikacja i styl wizualny, zaskakujące filmy oraz nośny claim „Pozdro Techno”. To wiodący motyw wlepek, koszulek, materiałów promocyjnych, a ostatnio także limitowanej kolekcji Pozdro Techno De Luxe, która prezentowana premierowo na Festiwalu Audioriver zachwyciła nie tylko fanów muzyki, ale i mody.
Upcyklingowe ubrania z ciuchów używanych, kolekcja Pozdro Techno De Luxe https://goo.gl/vcZGw9
Instalacje:
https://goo.gl/iPPOFb
https://goo.gl/qTydTf
https://goo.gl/F7CQYH
Murale:
https://goo.gl/BxYUPa
https://goo.gl/01HjJu
Poprzednie filmy Up To Date w liczbach:
791 505 wyświetleń 2011 Takie coś jest możliwe tylko w Białymstoku:
41 860 wyświetleń 2012 The Real Thing:
596 900 wyświetleń 2013 PO PIERWSZEJ NUTCE:
1 434 294 wyświetlenia 2013 BISZ MAŁPA ZEUS THE RETURNERS – WRÓCĘ TU :
240 577 wyświetleń 2013 Prof. dr hab. Jan Miodek o Pozdro Techno:
653 805 wyświetleń 2013 Długo cię znajdę?
74 938 wyświetleń 2014 Miłość do Muzyki:
22.000 wyświetleń 2015 The room:
Łącznie 4 355 011 na kanałach YT, FB i Vimeo.
Zadanie dofinansowane ze środków z budżetu Miasta Białegostoku.
Zadanie realizowane przy wsparciu finansowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Partnerem Festivalu Up To Date jest T-Mobile Electronic Beats