Ma to szczególnie znaczenie przy lokalnych biznesach skupionych wokół jednego ośrodka miejskiego (np. hotele) oraz tych podmiotach gospodarczych, które posiadają szereg placówek na terenie całego kraju (np. kurierzy).
Usługa Google Moja Firma dostępna jest pod adresem. Tam też tworzymy swoją wizytówkę. W większości przypadków niezbędnym będzie podanie fizycznego adresu firmy. Jest to związane z procesem weryfikacji, w trakcie którego otrzymujemy kartkę pocztową z kodem PIN. Nowością (od lipca 2016 roku) jest możliwość weryfikacji wizytówki za pomocą e-maila.
Zobacz również
Obecność w Google Moja Firma procentuje tym, że wizytówki obecne są (niemal zawsze) nad naturalnymi wynikami wyszukiwania:
Optymalizacja
Jeśli posiadamy już wizytówkę w Google Moja Firma, możemy śmiało przejść do odpowiedniego jej uzupełnienia. Wypełniamy ją całkowicie, uwzględniając szczególnie kilka istotnych elementów:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nazwa firmy
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nazwa firmy to jedna z najistotniejszych danych. Prawidłowa konstrukcja stanowi tutaj klucz do sukcesu. Idealne połączenie to nazwa firmy oraz fraza opisująca nasz biznes. Przykładem może być Mirex Usługi Budowlane. Innym sposobem, który może nam pomóc przy konstrukcji nazwy firmy, jest sprawdzenie konkurencji. Dowiemy się dzięki temu, jak inni tworzą tytuły i jakich słów kluczowych używają.
Dane firmy
Jak wspominałem wcześniej, kluczowym jest, aby wypełnić wszystkie pola wizytówki z danymi firmy. Czynimy to ze względu na potencjalnych klientów. Im dokładniej i staranniej to zrobimy, tym lepiej. Zacznijmy od wpisania adresu naszej witryny i przejdźmy do kolejnych elementów.
Określenie kategorii, która najlepiej pasuje do naszej działalności to bardzo ważny punkt. Ma to wpływ na to na, jakie słowa kluczowe będzie się wyświetlać wizytówka. Wybieramy zatem dokładnie te kategorie, które opisują rodzaj prowadzonej przez nas działalności, a nie oferowane produkty czy usługi.
Informacją, której bardzo często szukają użytkownicy, są godziny pracy. Nie zapomnijmy o tym w naszej wizytówce. Ważnym jest, aby zawsze były one aktualne. To bardzo cenna informacja dla klientów, gdyż wiedzą dzięki temu kiedy mogą się z nami skontaktować telefonicznie.
Odnośnie telefonów, pole z numerem kontaktowym również nie może ujść naszej uwadze. Tą drogą nadal najprościej jest osiągnąć sukces biznesowy w postaci sprzedanego towaru lub usługi. Ponieważ możemy podać tylko jeden numer, dobrze zastanówmy się, czy będzie to telefon stacjonarny czy komórkowy.
Opis działalności firmy
W sierpniu 2016 Google wprowadziło modyfikację dotyczącą pola O firmie/Opis. Funkcja ta jest dostępna od tej pory jedynie w Google +. Warto jest z kilku względów uzupełnić to pole. Umieszczamy w tym miejscu tekst, który opisuje to czym zajmuje się nasza firma. Postarajmy się o atrakcyjną i zachęcającą treść, przy czym naturalną. Możemy w niej umieścić linki kierujące do różnych miejsc w naszym serwisie, np. do sekcji produktowej.
Opinie o firmie
Nasza wizytówka to także miejsce, gdzie użytkownicy lub klienci mogą zostawić stosowny komentarz w postaci opinii. Niezależnie od jej wydźwięku należy na nią odpowiedzieć. W przypadku tych pozytywnych wystarczy zwykłe staropolskie „Dziękuję”. Odbije się to wymiernie na naszym wizerunku, przełoży na większe zainteresowanie oraz wzrost zaufania.
Negatywne opinie również można obrócić na swoją korzyść. Wystarczy umiejętnie i rzeczowo na nie odpowiedzieć, a użytkownik na pewno to zauważy i doceni.
Grafiki
Zdjęcia potrafią znacznie podnieść atrakcyjność naszej wizytówki. Za ich pośrednictwem możemy dostarczyć użytkownikowi (czyli potencjalnemu klientowi) wielu informacji o charakterze naszej firmy i panującej w niej atmosferze. Pamiętajmy, że powinny być one w jak najlepszej jakości.
Dobra grafika przyciągnie oko użytkownika. Zadbajmy zatem o to, aby nasza wizytówka posiadała wyróżniające się i świetne logo oraz efektowne zdjęcie tła. W dalszej kolejności dodajmy grafiki odpowiednie dla naszego biznesu (wnętrza, widok zewnętrzny, produkty). Na przykład, jeśli firma świadczy usługi – wrzućmy zdjęcie uśmiechniętego i pracującego zespołu. W przypadku, gdy chodzi o cukiernię lub inny rodzaj biznesu gastronomicznego – umieśćmy grafiki przedstawiające nasze wypieki lub inne rękodzieło.
Po pewnym czasie użytkowania wizytówki pojawi się opcja umożliwiająca ustawienie niestandardowego adres URL dla naszego konta w Google Plus. Dzięki temu będziemy posiadać nowy, przyjazny adres, który łatwiej będzie zapamiętać użytkownikom.
Odnośnie samego konta Google+, postarajmy się, aby było ono „żywe”. Rozumiemy przez to umieszczanie na nim regularnie informacji w postaci nowinek z branży, promocji dotyczących naszych produktów lub usług oraz zdjęć interesujących wydarzeń, w których dane nam było uczestniczyć.
Posiadanie zoptymalizowanej wizytówki w Google Moja Firma to podstawa we współczesnym biznesie. Warto poświęcić chwilę na jej optymalizację – wymaga to od nas od niewielkiego zaangażowania, a poprawiona w ten sposób widoczność naszej firmy będzie doskonałym źródłem promocji i pozyskiwania klientów.