Kampania #OcalKsiążki miała na celu zbudowanie poparcia dla Ustawy o książce, której założeniem było wprowadzenie jednolitej ceny na nowości wydawnicze, która obowiązywałaby przez okres 12 miesięcy od ich debiutu na rynku.
Nagrodzony projekt był obsługiwany przez zespół w składzie: Beata Sadowska, Milena Obrostek oraz Małgorzata Sierpińska. Wsparcia strategicznego udzielił Maciej Szaroleta.
Zobacz również
Realizując kampanię #Ocalksiążki, eksperci z H+K Strategies postawili na działania w mediach społecznościowych oraz wykorzystanie wpływu tzw. Influencerów. Wraz z zespołem PIK zaangażowali m.in. współczesnych polskich pisarzy, blogerów oraz osobowości telewizji. Wysiłki te zostały zwieńczone wniesieniem ustawy pod obrady Sejmu dnia 5 sierpnia 2015 roku. Fanpage akcji na Facebooku zdobył blisko 20 tys. fanów, angażując ponad 35 tys. użytkowników i osiągając prawie 1 mln wyświetleń. Profil na Twitterze śledziły 63 osoby – dziennikarze, blogerzy i posłowie z KKiŚP
To czwarta nagroda dla akcji #Ocalksiazki. Projekt został już nagrodzony dwoma Złotymi Spinaczami w 13. edycji konkursu w kategoriach Public Affairs i Lobbying, Kultura i Media, a także Gold SABRE Award.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]