Dasz rybę, czy wędkę? – w Krakowie dają wędkę

Krakowska Fundacja Sarigato wystartowała właśnie z kampanią społeczną “Dasz rybę, czy wędkę?”. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na problem nierównego dostępu dzieci do edukacji, szczególnie w zakresie wykorzystania nowych technologii oraz zachęcenie do udzielenia mądrej, odpowiedzialnej pomocy.
O autorze
1 min czytania 2016-10-17

“Jeśli dasz człowiekowi rybę, nakarmisz go na jeden dzień. Jeśli nauczysz go łowić ryby, nakarmisz go na całe życie.” Organizatorzy ogólnopolskiej akcji Karmimy Psiaki zainspirowani słowami Konfucjusza, w nowy rok szkolny weszli z nowym pomysłem. Szkoła 3.0 to innowacyjny projekt edukacyjny, w ramach którego realizowane będą cykliczne zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży szkolnej.

Kampanię “Dasz rybę czy wędkę?” wspierają wpływowe osobistości ze świata nowych mediów. W roli Ambasadorów zdolnych dzieci, zbierają środki na stronie www.szkola30.pl, aby Fundacja mogła uruchomić regularne kursy. Każdy, komu idea mądrej pomocy jest bliska, może zaangażować się także za pośrednictwem social mediów: wystarczy umieścić w nich swoje zdjęcie z hashtagiem #dajwędkę na tle biblioteczki z książkami.

– Nie chcemy ograniczać się do doraźnej pomocy, chcemy pomagać mądrze! Zrobić coś, co będzie miało długofalowy sens. Myśleliśmy o przyszłości dzieciaków, o nauczeniu ich czegoś, co pomoże im w życiu, ale też będzie inwestycją w naszą wspólną przyszłość. Dlatego padło na programowanie – dziedzinę, która ma bardzo duży wpływ na funkcjonowanie współczesnego świata – mówi Paulina Wójtowicz z Fundacji Sarigato.
W zajęciach prowadzonych przez nauczycieli Szkoły 3.0. będą uczestniczyć dzieci z instytucji oraz ośrodków współpracujących z Fundacją Sarigato, tj. Stowarzyszenia Siemacha, szkół oraz domów dziecka z Krakowa i okolic.

Kampania została objęta patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji, Jacka Krupy – Marszałka Województwa Małopolskiego oraz Miasta Krakowa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj