Ponadto wciąż nie wszyscy rodzice korzystają z poczty elektronicznej. Z pomocą w dostarczaniu istotnych wiadomości do wielu adresatów przychodzi komunikacja SMS.
Jak zacząć?
Komunikacja SMS jest bardzo wygodna: aby ją prowadzić, nadawca wiadomości, czyli placówka oświatowa (przedszkole, szkoła lub uczelnia) nie potrzebuje skomplikowanego oprogramowania. Pracownicy nie muszą też być szczególnie zaawansowani w dziedzinie informatyki. Wystarczy połączenie z Internetem i baza numerów telefonów. Z poziomu przeglądarki internetowej można zarządzać całą komunikacją. Takie rozwiązania mogą być więc skutecznie wprowadzane zarówno w niewielkich prywatnych przedszkolach, jak i na wyższych uczelniach liczących tysiące studentów. Każda szkoła może zachęcać rodziców lub studentów do podania numeru telefonu. Dzięki temu, otrzymując SMS-y, pozostaną na bieżąco z życiem szkoły lub uczelni i nie przegapią żadnej ważnej wiadomości. Według badań aż 99 procent wiadomości tekstowych jest odczytywanych w ciągu 3 minut od nadania.
Zobacz również
SMS do rodziców przedszkolaka
Przedszkolaki często nie są w stanie zapamiętać ważnych wiadomości i przekazać ich rodzicom. Dyrekcja przedszkola może więc za pomocą SMS-a wysyłać powiadomienia, np. o składkach, godzinach wyjazdu i powrotu z wycieczek, niezbędnym wyposażeniu dziecka z okazji różnych specjalnych wydarzeń czy o zamknięciu placówki w dni wolne od pracy. – SMS sprawdzi się także w nagłych sytuacjach. To dobre narzędzie do szybkiego przekazywania pilnych informacji o zmianach w funkcjonowaniu żłobka czy przedszkola, a nawet przypominaniu o płatnościach, co jest powszechne w prywatnych placówkach – dodaje Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI.pl, platformie do masowej wysyłki wiadomości SMS.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Z komunikacji SMS stosowanej w naszym przedszkolu jesteśmy zadowoleni zarówno my jak i rodzice dzieci, którymi się opiekujemy – mówi Anna Stajno, wychowawczyni w Przedszkolu Niepublicznym TIKA w Bytomiu. – Dla nas to przede wszystkim oszczędność czasu, ponieważ nie musimy wykonywać mnóstwa telefonów. Rodzice doceniają taką formę komunikacji, ponieważ wiedzą, że stale otrzymują interesujące ich informacje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
SMS w szkole, czyli oceny pod kontrolą
W szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach, gdzie nauczyciele mają do czynienia z wieloma klasami, przyda się możliwość podzielenia kontaktów z bazy na odpowiednie grupy – np. odpowiadające danej klasie. W ten sposób wychowawcy mogą wysyłać rodzicom interesujące ich informacje. Za pomocą SMS można np. wysłać informacje o ocenach, które uczeń zdobył w ostatnim czasie. Dla rodziców ważne jest też, czy dziecko dotarło bezpiecznie do szkoły. SMS wysłany przez wychowawcę z informacją, że uczeń nie pojawił się na lekcjach, zaalarmuje rodzica i pozwoli odpowiednio szybko zareagować na taką sytuację. Warto pamiętać, aby sami rodzice wybierali, jakiego rodzaju informacje chcą otrzymywać: o ocenach, nieobecnościach, wywiadówkach itp.
– Mam pewność, że rodzice odczytają wysłane do nich SMS-y. – opowiada Agata Waresiak, nauczycielka i wychowawczyni. – Frekwencja na wywiadówkach jest o wiele wyższa, jeśli dzień wcześniej wyślę rodzicom SMS-a z przypomnieniem. Jako dla wychowawcy jest to dla mnie bardzo istotne.
SMS do studenta
Uczelnie wysyłają SMS do kandydatów na studia i do własnych studentów. Kandydaci otrzymują wiadomości o trwających rekrutacjach, terminach zapisów itp. Studenci z kolei dostają powiadomienia o zbliżających się egzaminach i kolokwiach. Powiadomienia są więc dla nich dużym ułatwieniem, a dla uczelni – wygodną formą komunikowania. – SMS-y wykorzystujemy przede wszystkim do akcji informacyjnych skierowanych do kandydatów na studia i studentów – mówi Bartłomiej Świech, zastępca Kanclerza Szkoły Głównej Handlowej. – Zastosowanie znalazło to przede wszystkim w serwisach rekrutacyjnych i w systemie Wirtualny Dziekanat, gdzie umożliwiło nauczycielom akademickim szybki kontakt ze studentami.
Ciekawy przykład
Interesujący przykład wykorzystania komunikacji SMS w połączeniu z akcją promocyjną na Facebooku płynie z Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie. Dzięki lokalnej kampanii, skierowanej do potencjalnych kandydatów na studia, pozyskano 61 osób, które podjęły naukę na WSL. Stanowiło to wówczas 10 procent studentów pierwszego roku. WSL odnotowała jednocześnie 10-procentowy przyrost fanów na Facebookowym fanpage’u. Trzeba przy tym podkreślić, że każdy etap kampanii został zrealizowany zgodnie z zasadami permission marketingu, a wiadomości otrzymywały tylko te osoby, które wyraziły na to zgodę.