Od dwóch tygodni czołowe światowe media i Internet podbija dwóch nikomu nieznanych wcześniej Australijczyków, którzy wzięli udział w międzynarodowym turnieju w golfa w….Korei Północnej. My znamy tę historię z pierwszej ręki i byliśmy świadkami najciekawszego i najzabawniejszego przypadku PR ostatnich lat.
Historia dwójki przyjaciół – Morgana Ruig’a i Evana Shay’a jest szeroko opisywana we wszystkich światowych mediach. Począwszy od Dail Mail, Foxsport, CNN, BBC, Washington Post przez setki lokalnych i regionalnych tytułów. Morgan i Evan brali wcześniej udział w turnieju polo w Chinach, gdzie zdecydowali o zaaplikowaniu na Mistrzostwa Korei Północnej w golfie. Jak sami organizatorzy wskazują był to „najbardziej ekskluzywny turniej golfa dla amatorów z całego świata”. Nie mogli w nim brać udziału jedynie zawodnicy z Korei Południowej.
Zobacz również
Ku zaskoczeniu Australijczyków zostali oni zakwalifikowani na mistrzostwa. Nie namyślając się długo spakowali walizki i wyruszyli w podróż do Korei Północnej. Przez cały pobyt świetnie się bawili. Niestety ich poziom umiejętności gry w golfa pozwolił im na zajęcie….jednych z ostatnich miejsc w turnieju. Jak stwierdziła miejscowa Caddy, swoimi wynikami przynieśli ogromny wstyd sobie i swoim rodzinom.
Razem z nimi w Pjongjang przebywało kilkudziesięciu golfistów z całego świata, w tym dwóch zawodników z Polski. Jednym z nich był Łukasz Tomkiewicz – CEO naszej agencji v5group, który notabene zwyciężył w turnieju. Australijczycy i Polacy zaprzyjaźnili się ze sobą na tyle, że spędzali razem cały czas i wszystkie swoje przygody starali się uwiecznić na zdjęciach, co w kraju o takim reżimie nie było wcale łatwe.
Po powrocie do domu Australijczycy podzielili się na social mediach swoją historią, relacjonując z przymrużeniem oka swój pobyt w Korei Północnej i udział w turnieju. Relacja ta niespodziewanie zainteresowała największe media z całego świata, co w konsekwencji rozgniewało rząd Korei Północnej. Teraz pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że nasz szef nie zostanie wezwany do powrotu do Korei Północnej i oficjalnych przeprosin, do czego zostali już wezwani Australijczycy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Historia ta pokazuje potęgę social mediów. Wystarczy być w odpowiednim miejscu i czasie, mieć ze sobą smartfona, a w jednej chwili można trafić na czołówki światowych tytułów. Zaledwie w parę dni od pierwszej publikacji zdjęć w Google jest już ponad 900 tys. wyników! Pamiętajmy – content is the king! Miejcie oczy zawsze szeroko otwarte. 🙂
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wybrane przedruki ze światowych mediów:
- www.telegraph.co.uk/news/2016/11/03/two-australian-tourists-blag-their-way-into-north-korean-golf-to
- www.bbc.com/news/world-australia-37856182
- www.dailymail.co.uk/news/article-3895386/Brisbane-men-fool-North-Korean-authorities-believing-golfers.html
- www.independent.co.uk/news/world/australasia/north-korea-golf-australia-prank-men-tournament-entry-morgan-ruig-evan-shay-a7402201.html