Polsko-australijskie case study z aferą w Korei Północnej w tle, czyli jak mimochodem podbić światowe media

Nie trzeba być wcale ani Hilary Clinton ani Donaldem Trumpem, aby podbić światowe media. Nie potrzeba też wielkich pieniędzy, ani znanego nazwiska. Wystarczy ciekawa historia, dobre zdjęcia, grono przyjaciół i umiejętność obsługi social mediów.
O autorze
1 min czytania 2016-11-15

Od dwóch tygodni czołowe światowe media i Internet podbija dwóch nikomu nieznanych wcześniej Australijczyków, którzy wzięli udział w międzynarodowym turnieju w golfa w….Korei Północnej. My znamy tę historię z pierwszej ręki i byliśmy świadkami najciekawszego i najzabawniejszego przypadku PR ostatnich lat.

Historia dwójki przyjaciół – Morgana Ruig’a i Evana Shay’a jest szeroko opisywana we wszystkich światowych mediach. Począwszy od Dail Mail, Foxsport, CNN, BBC, Washington Post przez setki lokalnych i regionalnych tytułów. Morgan i Evan brali wcześniej udział w turnieju polo w Chinach, gdzie zdecydowali o zaaplikowaniu na Mistrzostwa Korei Północnej w golfie. Jak sami organizatorzy wskazują był to „najbardziej ekskluzywny turniej golfa dla amatorów z całego świata”. Nie mogli w nim brać udziału jedynie zawodnicy z Korei Południowej.

Ku zaskoczeniu Australijczyków zostali oni zakwalifikowani na mistrzostwa. Nie namyślając się długo spakowali walizki i wyruszyli w podróż do Korei Północnej. Przez cały pobyt świetnie się bawili. Niestety ich poziom umiejętności gry w golfa pozwolił im na zajęcie….jednych z ostatnich miejsc w turnieju. Jak stwierdziła miejscowa Caddy, swoimi wynikami przynieśli ogromny wstyd sobie i swoim rodzinom.

Razem z nimi w Pjongjang przebywało kilkudziesięciu golfistów z całego świata, w tym dwóch zawodników z Polski. Jednym z nich był Łukasz Tomkiewicz – CEO naszej agencji v5group, który notabene zwyciężył w turnieju. Australijczycy i Polacy zaprzyjaźnili się ze sobą na tyle, że spędzali razem cały czas i wszystkie swoje przygody starali się uwiecznić na zdjęciach, co w kraju o takim reżimie nie było wcale łatwe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po powrocie do domu Australijczycy podzielili się na social mediach swoją historią, relacjonując z przymrużeniem oka swój pobyt w Korei Północnej i udział w turnieju. Relacja ta niespodziewanie zainteresowała największe media z całego świata, co w konsekwencji rozgniewało rząd Korei Północnej. Teraz pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że nasz szef nie zostanie wezwany do powrotu do Korei Północnej i oficjalnych przeprosin, do czego zostali już wezwani Australijczycy.

Historia ta pokazuje potęgę social mediów. Wystarczy być w odpowiednim miejscu i czasie, mieć ze sobą smartfona, a w jednej chwili można trafić na czołówki światowych tytułów. Zaledwie w parę dni od pierwszej publikacji zdjęć w Google jest już ponad 900 tys. wyników! Pamiętajmy – content is the king! Miejcie oczy zawsze szeroko otwarte. 🙂

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wybrane przedruki ze światowych mediów:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • www.telegraph.co.uk/news/2016/11/03/two-australian-tourists-blag-their-way-into-north-korean-golf-to
  • www.bbc.com/news/world-australia-37856182
  • www.dailymail.co.uk/news/article-3895386/Brisbane-men-fool-North-Korean-authorities-believing-golfers.html
  • www.independent.co.uk/news/world/australasia/north-korea-golf-australia-prank-men-tournament-entry-morgan-ruig-evan-shay-a7402201.html