System mobilnych płatności BLIK istnieje od lutego 2015 roku. W ciągu kilkunastu miesięcy funkcjonowania spółka skupiała się na rozwoju funkcjonalności produktu oraz budowie sieci akceptacji w poszczególnych kanałach sprzedaży. Etap rozwoju systemu, na którym obecnie znajduje się system BLIK, pozwala na rozpoczęcie szerokich działań reklamowych. Kampania, która od początku grudnia komunikowana będzie
w mediach ma za zadanie przedstawiać w prostej formie najważniejsze funkcjonalności BLIKA – szybką wypłatę gotówki z bankomatu, błyskawiczne przelewy na numer telefonu (P2P) i ekspresowe płatności online.
– Żyjemy coraz szybciej i intensywniej, dążymy do tego, by ułatwić sobie codzienne funkcjonowanie. I BLIK jest takim narzędziem, które wychodzi temu naprzeciw – daje nam wygodę, łatwość i bezpieczeństwo płatności. Tym bardziej cieszy nas to, że mamy szansę o BLIKU mówić po raz pierwszy tak szeroko – mówi Anna Nowacka, dyrektor marketingu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu.
Zobacz również
Multimedialna kampania marki BLIK będzie emitowana w najbardziej zasięgowych i precyzyjnie sprofilowanych kanałach mediowych. np. w telewizji, internecie, social mediach, a także w wewnętrznych kanałach Banków – uczestników systemu.
Za koncepcję kreatywną, realizację kampanii i produkcję spotów odpowiada agencja Change (Group One), a planowaniem, zakupem mediów i optymalizacją kampanii zajął się dom mediowy Starcom.
Głównym elementem kampanii jest wyprodukowany przez Easy Hell i wyreżyserowany przez Michała Bulika 45-sekundowy spot, który przedstawia wszystkie zalety BLIKA. W filmie widzimy młodego mężczyznę, który wychodząc z domu zapomniał wprawdzie portfela, ale dzięki temu, że ma przy sobie telefon, może bez problemu przez cały dzień wypłacać, przelewać i płacić BLIKIEM. Pomysł zrodził się z prostej obserwacji, że większość z nas w ciągu dnia właściwie nie odrywa się od telefonu. Stał się on niejako przedłużeniem naszej ręki, dlatego w spocie przyjęto konwencję kamery z telefonu, czyli selfie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W spocie wykorzystano muzykę z utworu „Telefon” grupy Fisz Emade Tworzywo, a całość dopełnia hasło spotu – „BLIK i jest. Płacisz, Wypłacasz, Przelewasz”. Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie http://www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności – http://www.polskistandardplatnosci.pl.