Inwestują również w pokazywanie swoich produktów w sieci i w przestrzeni miejskiej. Jednak jest także inny sposób na zrobienie dobrego wrażenia na klientach – odpowiednie opakowanie.
Kartony kojarzą się zwykle z magazynowaniem lub transportem. Często z założenia mają być jedynie wytrzymałe po to, by klient otrzymał ich zawartość w nienaruszonym stanie. Jednak warto pamiętać, że szare opakowania mają w sobie duży potencjał marketingowy. Ich odpowiednie dopasowanie i ozdobienie zapewnią producentom zainteresowanie odbiorców ich marką i artykułami, które może się utrzymać jeszcze na długo po otworzeniu paczki.
Zobacz również
Opakowanie jako nagroda
Otrzymując swój produkt, klient powinien poczuć się wyjątkowo. Dlatego kiedy pracownik przygotowuje kartonowe pudełka do wysyłki, powinien zadbać o najdrobniejsze szczegóły. Na ich zewnętrznej stronie powinno się znajdować logo firmy. Można je również umieścić na taśmie, którą przesyłka zostanie obklejona. Do wnętrza pudełka idealnie nadaje się miękka kolorowa wyściółka lub wypełniacz w formie spiralnych, papierowych włókien. Dzięki artykułom ozdobnym uda się odpowiednio wyeksponować właściwą zawartość paczki.
– Dbanie o wyjątkowy wygląd opakowań pomaga wyróżnić ofertę danego producenta na tle konkurencji. Po otrzymaniu estetycznego opakowania klient będzie pod dużym wrażeniem i w swoim prywatnym rankingu umieści firmę – nadawcę przesyłki – na wyższej pozycji niż inne przedsiębiorstwa, dysponujące takim samym typem artykułów. To wartościowa opinia, która dobrze wróży na przyszłość – mówi Jarosław Kamiński, Dyrektor Zarządzający w firmie RAJAPACK, będącej dystrybutorem materiałów opakowaniowych.
Świąteczne pudełka na co dzień
Kolorowe papiery do pakowania, ozdobne torby czy woreczki z organzy królują podczas świąt, a także innych okazji, takich jak urodziny, imieniny i wesela. Jednak można zaobserwować, że firmy coraz częściej decydują się na elegancką ekspozycję swoich produktów także na co dzień. Klienci czują sią przez to, jakby otrzymywali prezenty bez żadnego powodu, co wprawia ich w dobry nastrój. – RAJAPACK ma bogatą ofertę opakowań ozdobnych. Stanowią one wyjątkową oprawę dla towarów luksusowych, a tym zwyczajnym nadają ekskluzywnego charakteru – zauważa Jarosław Kamiński, Dyrektor Zarządzający RAJAPACK.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Specjaliści od opakowań
Firma RAJAPACK Sp. z o.o. powstała w 2011 roku jako jedna z siedemnastu filii Grupy RAJA. Jest ona europejskim liderem na rynku dystrybucji opakowań i może się poszczycić ponad sześćdziesięcioletnim doświadczeniem w branży. Polski oddział oferuje ponad 2 200 artykułów opakowaniowych w sklepie online, które klienci otrzymują w ciągu 24H od czasu złożenia zamówienia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Bardzo dużym zainteresowaniem w naszym kraju cieszą się usługi RAJAPRINT dostępne na stronie rajapack.pl, pozwalające na projektowanie własnych opakowań. Można wybrać pożądany wymiar torby ozdobnej i nanieść na nią indywidualny nadruk. Własne hasło reklamowe i logo można również umieścić na taśmie samoprzylepnej. Osoby robiące zakupy w naszym sklepie często decydują się też na produkty komplementarne zabezpieczające przesyłki – opowiada Jarosław Kamiński, Dyrektor Zarządzający RAJAPACK.
Produkty RAJAPACK wybierają najczęściej różne sklepy internetowe, firmy z branży kurierskiej, logistycznej, farmaceutycznej, automatycznej czy elektronicznej. Od roku pracownicy przedsiębiorstwa realizują również zamówienia od klientów z Czech i Słowacji.