Na zdjęciu (po prawe stronie): Elon Musk, CEO Tesli | fot. Steve Jurvetson, flickr.com CC by 2.0
1. Nie dostarczyli elektrycznych samochodów wszystkim zamawiającym. Podsumowanie roku Tesli
Tesla zobowiązała się, że przed końcem 2016 roku wyprodukuje od 80 tys. do 90 tys. samochodów elektrycznych. Jej pracownikom udało się osiągnąć dolną granicę planu, ale nie udało się dostarczyć wszystkich maszyn wszystkim zamawiającym. Do realizacji celu zabrakło jednak niewiele, bo w ręce kierowców trafiło dokładnie 76,230 aut. Przyczyną tego była integracja nowej wersji Autopilota.
Zobacz również
2. Zuckerberg postanawia w 2017 roku więcej podróżować. Dzięki temu ulepszy Facebooka
– Co roku wyznaczam sobie osobiste cele, żeby nauczyć się czegoś nowego i rozwijać się poza pracą. W ostatnich latach przebiegłem 365 mil, zbudowałem prostą sztuczną inteligencję dla mojego domu, przeczytałem 25 książek i nauczyłem się języka mandaryńskiego – napisał na Facebooku Mark Zuckerberg. W tym roku zamierza odwiedzić każdy stan i porozmawiać z ich mieszkańcami.
czytaj więcej >
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
3. MamStartup podsumowuje rok 2016: Inwestycje
W minionym roku na polskiej scenie startupowej nie zabrakło ciekawych inwestycji. MamStartup przygotował zestawienie 43 najbardziej interesujących transakcji zawartych w 2016 roku. Wśród nich między innymi kupno udziałów GoldenLine przez Agorę oraz partnerstwo Estimote z Krakowa z inwestorem z Doliny Krzemowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Debiuty giełdowe w 2017 roku. Pięć startupów, które przygotowują się do IPO
W ubiegłym roku na nowojorskiej giełdzie nie zadebiutował prawie żaden znaczący startup. Być może ten rok pod tym względem będzie bardziej interesujący. Do pierwszej oferty publicznej przygotowuje się bowiem kilka spółek. Wśród nich między innymi Snap Inc., który zamierza zgarnąć cztery miliardy dolarów, Dropbox oraz Slack. Nie wykluczone także, że na parkiecie pojawi się Uber i Spotify.
5. Mamy 700 lokali partnerskich i 150 tys. użytkowników. Podsumowanie roku Everytap
– Mijający rok pełen był nowych doświadczeń dla całego zespołu Everytap – pisze Adam Pachucki z Everytap. Już z początkiem stycznia 2016 roku spółka ruszyła z ekspansją i pojawiła się w kilku miastach w Polsce, między innymi w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Do tego rozszerzyła bazę współpracujących z nią lokali do 700 punktów oraz pozyskała 150 tys. użytkowników aplikacji.