W kampanię byli zaangażowani znani blogerzy, którzy opowiedzieli o swoich doświadczeniach związanych z poszukiwaniem pracy. We wpisach pojawiły się indywidualne historie każdego z bohaterów, niekiedy wzbogacone o porady, z jakich narzędzi warto korzystać, szukając pracy.
Celem kampanii była budowa świadomości i rozpoznawalności marki, jaką jest Zielona Linia poprzez wyrazistą, spójną i nowoczesną komunikację marketingową.
Zobacz również
– Chcieliśmy dotrzeć do szerokiej grupy internautów, dla których blogi są jednym z zasadniczych źródeł zarówno rozrywki, jak i informacji. Bazując na zaufaniu do konkretnych twórców internetowych, zachęciliśmy ich do podzielenia się swoimi uwagami, dotyczącymi poszukiwania pracy. Chcieliśmy jednocześnie pokazać, że obecnie także instytucje publiczne starają się w pełni spełnić oczekiwania swoich klientów i są dostępne niemal na wyciągniecie ręki – tłumaczy Marta Kuczynko, koordynator zespołu ds. redakcyjnych i promocyjnych Zielonej Linii.
Odpowiedzią na coraz wyższe oczekiwania klientów jest działalność infolinii urzędów pracy pod numerem 19524, czatu – dostępnego na stronie głównej serwisu internetowego oraz formularzy kontaktowych, jak też kont w serwisach społecznościowych typu Facebook, Twitter, Google+ czy You Tube. Za pośrednictwem wszystkich wymienionych kanałów można uzyskać informacje nt. świadczeń dla osób bezrobotnych, dotacji na założenie firmy, jak też dofinansowań na zatrudnienie bezrobotnych, szkoleń oraz formalności przy powrocie z emigracji.
Zielona Linia nie po raz pierwszy podejmuje współpracę z twórcami internetowymi. Rok wcześniej taka kampania była prowadzona wraz ze znanymi vlogerami. W 2016 roku postawiono na wpływowych blogerów. Byli to: Żudit, Volantification, Life Managerka, Tata w pracy, Tattwa, Design your life, HR na obcasach oraz boosterzy: Love to work, Manufaktura radości, Matka jest tylko jedna, Trening kariery, Edyta Zając, Mama biznesowa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dodatkowo został uruchomiony specjalny Landing Page – gdzie był przekierowywany ruch z portali społecznościowych. W ramach scrollowanego one page przewidziano moduł z odnośnikami do treści publikowanych przez blogerów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W czasie kampanii powstał także specjalny fanpage dedykowany sztandarowej usłudze Zielonej Linii o nazwie Fabryka CV. W jej ramach specjaliści pomagają ulepszyć, jak też przetłumaczyć CV na język angielski. Usługa jest całkowicie bezpłatna.
W efekcie przeprowadzonej kampanii znacząco wzrosła liczba fanów na profilach facebookowych: Zielonej Linii, Fabryki CV i Powrotów. Ponadto zwiększyła się liczba osób korzystających z usług Fabryki CV, a strona Zielonej Linii odnotowała niemalże rekordowe liczby wyświetleń.
Wzrost buzzu przyczynił się do pojawienia się kolejnych, pozytywnych recenzji w portalach społecznościowych oraz zaproszeń do prowadzenia warsztatów w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
Warto dodać, że Zielona Linia bierze udział w konkursie EB Kreator w kategorii „Kampania w social media”.
Kampania rozpoczęła się w sierpniu, a zakończyła w grudniu 2016 r. i została przeprowadzona przy współpracy z agencją interaktywną Infinity Group.