Analiza medialna dotyczy obecności 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pod uwagę wzięto publikacje od soboty 14.01 do poniedziałku 16.01 do godz. 12:00.
Zobacz również
Wykres 1. Liczba publikacji na temat WOŚP w poszczególnych kanałach przekazu (14-16.01.2017)
Zainteresowanie mediów było ogromne. W prasie, internecie oraz radiu i telewizji o WOŚP wzmiankowano ponad 10 tysięcy razy. Większość materiałów ukazała się na portalach internetowych, a 284 wyemitowano w RTV. Co prawda w kanałach Telewizji Polskiej (w tym regionalnych) o WOŚP wzmiankowano zaledwie 40 razy. Jednak w rozgłosie wydarzenia pomogły inne media, w tym oczywiście TVN. Łącznie w TVN, TVN24 i TVN BiŚ o Wielkiej Orkiestrze mówiono w ponad 500 różnych wejściach. Bardzo duża była także aktywność stacji radiowych, zarówno ogólnopolskich, jak i regionalnych, które szczególnie często informowały o tym, co dzieje się w poszczególnych regionach Polski. Zdecydowanie dominowały TOK FM i Radio Zet.
Wykres 2. Liczba publikacji w najaktywniejszych tytułach w podziale na typ medium
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Prasa opisywała wydarzenia związane z Finałem w 246 artykułach. Większość z nich stanowiły tytuły regionalne. W dziennikach ogólnopolskich ukazały się 23 materiały, z czego niemal połowa (9 publikacji) na łamach „Gazety Wyborczej”.
W internecie na temat WOŚP najczęściej pisano na regionalnym portalu Wielkopolskie.naszemiasto.pl. W ścisłej czołówce znalazły się także Kulturadostepna.pl i Najnowsze-wiadomosci.eu.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to wydarzenie odbywające się jednocześnie w wielkich miastach, ale także mniejszych miejscowościach w całej Polsce. Znajduje to odbicie w ogromnym zaangażowaniu mediów regionalnych. Dotyczy to zarówno lokalnych wydań dzienników, portali internetowych o regionalnej tematyce, jak i regionalnych stacji radiowych. W najmniejszym stopniu stacji telewizyjnych, głównie z powodu tegorocznego braku zaangażowania TVP.
W źródłach lokalnych zamieszczono 7636 materiałów, czyli zdecydowaną większość.
Wykres 3. Udział procentowy publikacji na temat WOŚP w mediach ogólnopolskich i regionalnych
Całość tego zestawienia można podsumować jeszcze jedną imponującą liczbą – wartością ekwiwalentu reklamowego. AVE publikacji, które się ukazały w ciągu trzech analizowanych osiągnęło wartość 28,5 mln zł.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.