Działania podjęto z inicjatywy Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – PZH, w ramach współfinansowanego przez Szwajcarię i Ministra Zdrowia projektu „Zapobieganie zakażeniom HCV”.
Po kilku latach intensywnych badań epidemiologicznych prowadzonych w Polsce w ramach projektu, w czerwcu 2016 rozpoczęto kampanię „HCV Jestem świadom”, która podnosi poziom wiedzy społeczeństwa o istotnym problemie zakażeń HCV i wynikającej z tego potrzeby wykształcenia postawy czynnej, polegającej na podejmowaniu działań zmniejszających ryzyko zakażenia HCV. Celem kampanii było szerzenie wiedzy o profilaktyce i wczesnej diagnostyce w zakresie wirusa HCV. Finalnie akcja dotarła do ponad 34 mln odbiorców. Konsorcjum Mastermind Media i TELESCOPE było odpowiedzialne za część reklamową kampanii, a więc opracowanie strategii i kreacji oraz zakup mediów.
Zobacz również
W kampanii wielokanałowej prowadzonej w telewizji, radiu, internecie i outdoorze emitowane były zarówno komunikaty informacyjne jak i zachęcające osoby z grupy narażonej na kontakt z wirusem HCV, do wykonania badań.
Kampania została przeprowadzona na przestrzeni miesięcy od lipca do listopada 2016 roku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach