… i tabletów.
Różnice pomiędzy pokoleniami istniały od zawsze. Nigdy jednak przepaść pomiędzy kolejnymi generacjami nie wydawała się tak duża – głównie za sprawą dostępu do nowych technologii i ich wykorzystania w codziennym życiu. Agencja Spicy Mobile postanowiła sprawdzić, jak z urządzeń mobilnych korzystają dzisiejsi nastolatkowie i dwudziestolatkowie (pokolenie Z), a jak osoby starsze. Pod uwagę wzięto m.in. liczbę wysyłanych wiadomości SMS/MMS, a także popularność poszczególnych aplikacji.
Zobacz również
Jak wynika z badania Spicy Mobile, najpopularniejszą aplikacją w każdej grupie wiekowej jest YouTube. Korzysta z niej aż 81 proc. użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android w wieku 15-24 lata. Wśród starszych osób (45 lat i więcej) zasięg tej aplikacji jest blisko o połowę niższy i wynosi 44 proc.
Młodzi bardzo aktywnie korzystają także z aplikacji społecznościowych i komunikacyjnych. Aż 75 proc. użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android w wieku 15-24 lata używa aplikacji Messenger. Dla porównania, wśród osób starszych (45 lat i więcej) zasięg Messenger’a wynosi 28 proc. Warto także podkreślić, że pokolenie Z dużo częściej korzysta z aplikacji służącej do komunikowania się niż z samego Facebooka – różnica w zasięgu jest dość znaczna i wynosi 11 punktów procentowych.
Jeszcze większy dystans pokoleniowy jest widoczny w przypadku aplikacji Instagram oraz Snapchat. Wśród generacji Z obie należą do dość popularnych. Korzysta z nich blisko co trzecia osoba w wieku 15-24 lata (odpowiednio 32 proc. i 29 proc.). Z kolei wśród starszych użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android obie aplikacje cieszą się marginalnym zainteresowaniem. Zasięg Snapchat’a w grupie wiekowej 45 lat i więcej wynosi jedynie 5 proc.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co ciekawe, powszechne korzystanie z aplikacji społecznościowych i komunikacyjnych wśród młodych osób nie wpływa na mniejszą liczbę wysyłanych przez tę grupę SMS-ów. Jest wręcz odwrotnie! Generacja Z to pokolenie nastawione na komunikację tekstową. Badania Spicy Mobile pokazują wyraźnie, że młodzi użytkownicy wysyłają o wiele więcej wiadomości SMS i MMS niż osoby starsze. Dla porównania, w listopadzie 2016 r. osoby w wieku 15-24 lata wysłały średnio 238 wiadomości SMS/MMS, starsi użytkownicy (45 lat i więcej) – jedynie 16. W przypadku połączeń telefonicznych nie odnotowano aż tak głębokich różnic.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opublikowane dane pochodzą z badania Mobience (pasywny pomiar korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne) i są dostępne dla wydawców i reklamodawców w ramach platformy Mobigate.