140 Media Agency, oficjalny przedstawiciel reklamowy Twittera w Polsce, postanowił wyróżnić działania komunikacyjne i reklamowe marek i agencji w 2016 roku.
Od powstania Twittera, w 2006 roku, na całym świecie jego użytkownicy wysłali już ponad 500 miliardów tweetów. Polscy użytkownicy są ważną częścią społeczności skupionej wokół 140 znaków. Wiele działań reklamowych na polskim Twitterze świadczy o kreatywnym podejściu i podążaniu za trendami w celu angażowania użytkowników. 140 Media Agency od 2 lat obserwuje i wspiera dynamiczny rozwój działań komunikacyjnych i aktywność reklamową na Twitterze:
Zobacz również
– Postanowiliśmy oficjalnie nagrodzić marki i agencje, których aktywność w 2016 roku wyróżniała się pod względem kreatywności i innowacyjności. Z wielką satysfakcją śledziliśmy rozwój działań reklamowych i jesteśmy przekonani, że 2017 rok przyniesie jeszcze więcej kreatywnych kampanii wykorzystujących potencjał Twittera – przekonuje Rafał Janik, CEO 140 Media Agency.
Oficjalny przedstawiciel reklamowy Twittera wyróżnił działania marek i agencji w 7 kategoriach:
Kategoria: #VideoFirst
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Według analizy Twittera prawdopodobieństwo zaangażowania treściami wideo jest 6 razy wyższe niż wpisem ze zdjęciami i 3 razy wyższe niż tweeta z GIF-em. Kampanie zgodne z trendami prowadzi @adidasPL, który otrzymał wyróżnienie za wykorzystywanie natywnych formatów wideo w kampaniach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kategoria: #MobileFirst
Twitter jest platformą pozwalającą wykorzystać potencjał mobile marketingu. Platforma gamingowa, @G2A_com świetnie wpisuje się w ten trend. Otrzymała nagrodę w kategorii #MobileFirst za prowadzenie efektywnych kampanii w mobilu w skali globalnej.
Kategoria: #TrendSetter
Statuetkę otrzymał @Plus_Polska za wykorzystywanie Promowanych Trendów w promocji nowych ofert i usług, dzięki czemu marka buduje maksymalny zasięg i zaangażowanie w kluczowych momentach swojej kampanii. Promowane Trendy są formatem premium na Twitterze, z którego coraz częściej korzystają reklamodawcy.
Działania marki na Twitterze wspiera agencja Vizeum Polska.
Kategoria: #CreativeClient
W tej kategorii wyróżnienie otrzymał @Samsung_Polska za wykorzystanie kreatywnych formatów reklamowych, takich jak: wideo czy gify 3D. @Samsung_Polska tworzy różne wersje materiałów wideo atrakcyjne dla użytkowników.
Działania marki na Twitterze wspiera agencja mediowa Starcom.
Kategoria: #CreativeAgency
Zespół 140 Agency w dedykowanej agencjom kategorii nagrodził GroupM Connect za zainteresowanie nowymi formatami i proponowanie ich klientom. Agencja ma ogromną wiedzę o platformie i formatach reklamowych i ciągle rozwija umiejętności w tym zakresie.
Kategoria: #InnovativeClient
W tej kategorii statuetka trafiła do firmy @getresponse za wykorzystywanie reklamy na Twitterze w kampaniach sprzedażowych i korzystanie z nowoczesnych narzędzi analitycznych. 140 Media Agency wyróżniło @getresponse także za prowadzenie kampanii zgodnie z best practices Twittera.
Kategoria: #InnovativeAgency
W ostatniej kategorii 140 Media Agency wyróżniło agencję Isobar Poland za innowacyjne podejście do komunikacji na Twitterze i gotowość do poznawania nowych rozwiązań i trendów. Agencja korzysta z formatów reklamowych premium, takich jak: Promowane Trendy i wideo.
– Gratulujemy laureatom i życzymy agencjom i markom licznych sukcesów w działaniach na Twitterze – mówi Rafał Janik, CEO 140 Media Agency.