Spot jest elementem kampanii zachęcającej do przekazania 1% podatku Fundacji „Dr Clown”, która realizuje program „Terapii śmiechem” w szpitalach i placówkach specjalnych.
Pozytywna energia i promienny uśmiech to znaki rozpoznawcze Basi Kurdej-Szatan. Nic dziwnego, że gwiazda została ambasadorką kampanii 1% Fundacji „Dr Clown”.
Zobacz również
– Doskonale wiem, jak ważny jest uśmiech i pozytywne nastawienie, szczególnie w obliczu choroby i życiowych trudności. Bliska jest mi idea „Terapii śmiechem”, realizowanej przez Fundację „Dr Clown”, dlatego już po raz kolejny wspieram działania Fundacji i gorąco wszystkich do tego zachęcam. Śmiech to najlepsze lekarstwo! – przekonuje Barbara Kurdej-Szatan.
Celem Fundacji „Dr Clown” jest wywoływanie uśmiechu na twarzach chorych dzieci oraz seniorów, a misją przekonanie, że smutek można leczyć. Wolontariusze Fundacji, w kolorowych przebraniach „doktorów clownów”, odwiedzają podopiecznych w szpitalach oraz placówkach specjalnych i bawiąc, likwidują napięcia spowodowane trudną sytuacją osób zmagających się z chorobą i trudnościami życiowymi.
Fundacja „Dr Clown” zachęca do przekazywania 1% podatku na „Terapię śmiechem” niecodziennym spotem promocyjnym. Pomysłodawcą kampanii 1% pod hasłem „Śmiech leczy!” jest agencja reklamowa PZL, której właścicielami są Kot Przybora oraz Iwo Zaniewski. Koncepcja kreatywna nawiązuje do typowych spotów farmaceutycznych. Nietypowe są jednak „leki” jakie pojawiają się w filmie, m.in. Hihotex i Witamina Ha-Ha.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Uśmiech leczy! Udowadniamy to już od 1999 roku, realizując program „Terapii śmiechem”. Dzięki życzliwości i hojności profesjonalistów, którzy zdecydowali się pracować dla nas pro bono, zyskaliśmy spot, który doskonale pokazuje, ze śmiech to najlepsze lekarstwo – mówi Anna Czerniak, prezes Fundacji „Dr Clown”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Głosu i uderzeniowej dawki leczniczego śmiechu użyczył Jarosław Boberek, gwiazdor polskiego dubbingu, znany z ról kaczora Donalda i króla Juliana. W filmie zobaczyć można również kolorowych „doktorów clownów” – wolontariuszy Fundacji „Dr Clown”, którzy regularnie odwiedzają z „Terapią śmiechem” małych pacjentów i seniorów.
Film w reżyserii Marka Marlikowskiego wyprodukował dom produkcyjny OTO Film. Za postprodukcję odpowiedzialne jest studio Orka, za opracowanie muzyczne IMS S.A. a za udźwiękowianie Cafe Ole. Wszyscy twórcy filmu pracowali przy nim pro bono.
Fundacja „Dr Clown” realizuje program „Terapii śmiechem i zabawą” w polskich szpitalach i placówkach specjalnych od 1999 roku. Wolontariusze Fundacji, „doktorzy clowni”, podczas każdej wizyty rozdają podopiecznym radość, uśmiech i czerwony nosek – niezbędny, „magiczny” rekwizyt. Efektem tych wizyt jest minimalizowanie negatywnych konsekwencji choroby i hospitalizacji, wzmacnianie motywacji do zdrowienia i wspieranie medycyny konwencjonalnej. „Doktorzy clowni” odwiedzają rocznie w 170 szpitalach i różnego typu placówkach w całej Polsce prawie 60 000 potrzebujących.