Dlatego powstał raport „Sztuczna inteligencja w biznesie”. To pierwsza tego typu analiza w Polsce.
Ze sztuczną inteligencją spotykamy się coraz częściej. W życiu codziennym pozwalamy zaawansowanym narzędziom podpowiadać nam, co włożyć do e-koszyka lub jaki serial w serwisie VoD wybrać na wieczór
Zobacz również
A co dla przedsiębiorstwa może zrobić odpowiednie narzędzie wykorzystujące maszynowe uczenie się? Może przewidywać przyszłość np. poziom sprzedaży, wysokość cen lub zachowania konsumentów. Może zarządzać ogromnymi bazami danych oraz wykorzystywać je do personalizacji komunikatu i oferty. Potrafi też stworzyć unikalną treść, rekomendować przedmioty lub usługi, również na podstawie emocji użytkownika, a nawet zastąpić doradcę klienta.
Za 4 lata aż 75% przedsiębiorstw będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję w biznesie
Przykładów wykorzystania możliwości sztucznej inteligencji w dzisiejszym świecie biznesowym możemy szukać u gigantów, jak i wśród mniejszych przedsiębiorstw. Google wykorzystuje ją w wyszukiwarce. Bosch, lider w branży elektronarzędzi, dzięki AI dowiedział się, że gromadzi niezwykle interesujące i cenne informacje o swoich klientach. General Electrics wykorzystuje ją do serwisowania silników odrzutowych. – Piszemy o konkretnych przykładach, m.in. uświadamiając czytelnikom, że AI obecna jest w wielu miejscach, w których jej się nie spodziewali (np. system komentarzy Disqus) – mówi Grzegorz Miłkowski, właściciel i wydawca portali marketinglink.pl i socialpress.pl oraz dyrektor zarządzający ContentHouse.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Czy sztuczna inteligencja zastąpi ludzi?
Działy, które najwięcej mogą skorzystać z uczenia maszynowego to m.in. finanse, HR, logistyka oraz marketing. Marketerom sztuczna inteligencja może pomóc przede wszystkim w automatyzacji procesów. Według Marka Włodarczyka, Country Managera Poland w Optivo nowoczesne narzędzia oparte na tej technologii pozwolą na całościowe zarządzanie kampaniami: – Od hiperpersonalizacji w czasie rzeczywistym, poprzez konwersję, aż do komunikacji z powracającymi klientami. Przewiduje również, że na automatyzacji wiele może skorzystać e-mail marketing. – Na podstawie historycznych danych na temat aktywności poszczególnego klienta samouczący się algorytm określa, w jakie treści z największą dozą prawdopodobieństwa kliknie użytkownik, zwiększając tym samym zyski firmy – dodaje Włodarczyk. Dla porównania, firma United Services Automobile Association dzięki skorzystaniu z rozwiązań AI osiągnęła aż 88% poziom skuteczności przewidywania zachowań klientów. – Maszyny mają co prawda nad nami przewagę pod względem mocy obliczeniowej, jednak nikt jeszcze nie wpadł na to, jak nauczyć je kreatywności – podsumowuje Urszula Borek, Data Scientis.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Konferencja o wykorzystaniu sztucznej inteligencji
Dla wszystkich zainteresowanych tematyką algorytmów i machine learning, 29 marca 2017 r. w Krakowie odbędzie się konferencja Akademia Marketingu. Pierwsza edycja poświęcona będzie w całości zagadnieniom wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie. Wśród prelegentów znajdą się specjaliści z zakresu rozwoju algorytmów sztucznej inteligencji oraz wdrażania ich w biznesie. Więcej informacji tutaj.
O raporcie
Raport „Sztuczna inteligencja w biznesie” Marketinglink.pl to pierwsza tego typu publikacja w Polsce. Składa się z analiz, komentarzy eksperckich oraz wywiadów z osobami związanymi z rynkiem sztucznej inteligencji w Polsce i za granicą.
Wśród ekspertów zaproszony do współtworzenia publikacji znaleźli się m.in.: prof. Ryszard Tadeusiewicz z Akademii Górniczo-Hutniczej – niekwestionowany ekspert w zakresie automatyki i sztucznej inteligencji, Krzysztof Janik, dyrektor firmy Intel na rynku CEE, Tomasz Wesołowski – CEO 20140.io, Urszula Borek, Data Scientis oraz eksperci z Zalnado: dr Reiner Kraft, Wiceprezes ds. Inżynierii Badań i Personalizacji i dr Roland Vollgraf, Szef ds. Badań.
Raport dostępny jest pod linkiem.