zdjęcie główne: MiamiHerald
W zasadzie wszyscy analitycy są zgodni – Virtual Reality nie tylko zmienia, ale rewolucjonizuje ten rynek. Analitycy z Goldman Sachs w Raporcie „Profiles in innovation Virtual & Augmented Reality” szacują wartość produktów i usług w tym segmencie na kwotę 3 biliony $. Według serwisu Internet Retailer liczba osób korzystających z wirtualnych wizyt w danym lokalu i finalizacji w postaci transakcji finansowej przekroczy w 2020 roku miliard.
Zobacz również
Virtual Reality w branży retail wykorzystywane jest praktycznie od kilku dobry lat. Podstawowe zastosowanie, to przede wszystkim wirtualna prezentacja mieszkania, lokalu handlowego oraz wirtualna wizyta. W dowolnym czasie, z dowolnego miejsca na świecie. Według Goldman Sachs na całym świecie zarejestrowanych jest około 3-4 miliony agentów pośredniczących czy bezpośrednio sprzedających różnego rodzaju nieruchomości. Część firm już wyposażyła ich w sprzęt VR. Pozostała część, w dobie intensywnej konkurencji, będzie to robić w najbliższych latach. Szacuje się, że do 2020 roku około 150 tysięcy agentów będzie sprzedawało mieszkania wyłącznie z użyciem technologii VR. Ich liczba będzie się zwiększała w tempie 10 proc. rocznie. Wirtualna prezentacja czy wirtualna wizyta jest szybka, efektywna. Dużo bardziej optymalna finansowo niż działania w realu. Ciekawy przykład to projekt firmy The Matthew Hood Real Estate Group z grupy Sotheby’s International Realty. Do tworzenia wirtualnej wycieczki po danym lokalu mieszkaniowym firma wykorzystywała początkowo 10 kamer Go Pro. Aktualnie, filmy 360 tworzone są z użyciem Samsung Gear VR. Dodajmy, że wirtualne wizyty dotyczą luksusowych mieszkań w Nowym Jorku i Los Angeles. Przykładowe filmy video ilustrujące ten projekt i jego założenie dostępne są pod linkiem.
Zestaw Virtual Reality w połączeniu z aplikacją na smartfonie oferuje potencjalnym klientom nieograniczone możliwości. Wirtualna wizyta pozwala na dokładne obejrzenie mieszkania, wszystkich jego zakamarków, ale także najbliższego otoczenia. Filmy VR pokazują czasem więcej detali niż jesteśmy w stanie zauważyć w trakcie tradycyjnej wizji lokalnej. Wymienić można jeszcze szereg innych funkcjonalności, między innymi:
- Pokazanie w sposób niezwykle realistyczny aktualnego wnętrza oraz zaplanowanie dowolnej aranżacji, zgodnie z naszymi preferencjami czy potrzebami,
- Pokazanie wnętrza i najbliższego otoczenia w różnych porach dnia czy nocy, pomocne jest w doborze elementów wyposażenia, kolorystyki ścian,
-
Łączenie świata realnego i komputerowego pozwala na dowolne układy przestrzenne, rozkład ścianek działowych, etc.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
-
Dokładne obejrzenie najbliższego otoczenia, elementów krajobrazu
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zastosowania wirtualnej rzeczywistości w branży nieruchomości to trend, który będzie się stale rozwijał. Producenci mocno zacierają ręce. Szacuje się, że przychody ze sprzedaży sprzętu i akcesoriów dedykowanych branży real estate przekroczą bilion $ w już roku 2018. Kierunek rynku jest więc określony, a gra będzie się toczyć o wysoką stawkę.