Już za miesiąc – 21 sierpnia – w serwisie HBO Max pojawi się serial „House of Dragon”, czyli spin-off kultowej serii „Game of Thrones”. W promocję serialu włączyła się chociażby platforma Duolingo, która udostępniła zaktualizowany kurs valyriańskiego – języka, którym posługuje się m.in. główna bohaterka książek i serialu – Matka Smoków.
Samo HBO Max również ruszyło z niestandardową formą promocji swojej nowej produkcji. Platforma właśnie udostępniła swoją nową aplikację House of Dragon: DracARys. Dzięki niej możemy się wcielić w Matkę Smoków (serialową postać o nazwisku Daenerys Targaryen), która opiekowała się i władała potężnymi smokami.
Zobacz również
Aplikacja wykorzystująca technologię AR (rozszerzonej rzeczywistości) oddaje życie takiego smoka w ręce użytkownika – pozwala opiekować się nim przez cały okres dorastania. Wirtualnemu stworzeniu towarzyszymy od momentu narodzin do okresu dorosłości – w międzyczasie musimy go karmić i uczyć pewnych czynności. Obsługa nieco przypomina grę z małymi zwierzątkami w popularnej niegdyś zabawce Tamagotchi.
Oczywiście aplikacja jest znacznie bardziej zaawansowana niż elektroniczna zabawka z lat 90. Wirtualny smok może wędrować po różnych prawdziwych krajobrazach (za sprawą AR), a z czasem również spotykać się ze smokami innych graczy i wchodzić z nimi w interakcje.
Co więcej, każdy wirtualny smok jest unikalny, rozwija swoją własną osobowość i można nim sterować… głosowo za pomocą fikcyjnego języka Valyrian.
Apple prezentuje swoje pierwsze okulary AR
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aplikacja DracARys została stworzona jako sposób na jeszcze głębsze zanurzenie się świat serialu „Gra o Tron” i daje szansę na nawiązanie interakcji z fikcyjną postacią.
Projekt HBO Max powstał we współpracy z The Mill firmy Technicolor Creative Studios i wykorzystano w nim technologię Lightship AR, która pojawiła się w grze „Pokémon Go”.