Podczas LifeTube Inspirations zaprezentowane zostały wyniki badania Brand Lift Insights, pozwalającego określić efektywność kampanii i jej wpływu na postrzeganie marki. Badania zostały przeprowadzone we współpracy z instytutem badania rynku Kantar Millward Brown, który wziął pod lupę dwie kampanie zrealizowane z influencerami należącymi do sieci partnerskiej.
Abstrachuje.TV dla MyTaxi
Do badania Brand Lift Insights wybrana została kampania marki MyTaxi, zrealizowana we współpracy z twórcami kanału Abstrachuje.TV, który jest obecnie jednym z największych i najpopularniejszych kanałów na polskim YouTube (ponad 2,6 mln subskrybentów). Odcinek zawierający lokowanie marki został nagrany w charakterystycznym dla Twórców formacie, w zabawny sposób ukazującym cechy opisywanej grupy i poszczególnych jej przedstawicieli.
Zobacz również
W pierwszym tygodniu od publikacji film opowiadających o najgorszych typach pasażerów taksówek uzyskał 2,7 mln wyświetleń i ponad 96 proc. pozytywnych ocen. Pomimo wyraźnego lokowanie produktu wideo było oglądane średnio w ponad 66 proc. Wśród osób badanych po obejrzeniu filmu, pozytywna ocena marki wzrosła o 9 punktów procentowych, a skłonność do polecenia o 5 pkt. proc., przy czym w jednej z badanych grup skłonność ta wzrosła aż o 17 pkt. proc.
Co więcej, dopasowanie marki do kreacji było w przypadku tej kampanii na poziomie aż 84 proc., a pozytywne postrzeganie marki przez jej pryzmat na poziomie 77 proc.. W opinii badanych film był przede wszystkim wciągający, wyróżniający się i przyjemny.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
To Już Jutro dla Google
Drugą kampanią przebadaną przy pomocy Brand Lift Insights była kreacja stworzona przez Rafała Masnego na jego kanał “To Już Jutro”, działający pod hasłem „Przyszłość, którą sobie wyobrażaliśmy jest już”. Widzowie znajdą na nim wideo o tematyce z pogranicza technologii i science fiction.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W tym kontekście doskonale wpisała się marka Google, która zdecydowała się na działanie z zakresu employer brandingu. Film poświęcony wizycie w warszawskim biurze Google został określony jako wciągający, wyróżniający się i interesujący. Zarówno pozytywne postrzeganie marki przez pryzmat kreacji, przekazanie nowych informacji, jak i wyróżnienie się marki sięgnęło poziomu ponad 90 proc. Dodatkowo skłonność do polecenia marki wzrosła o 18 punktów procentowych.
Badania pokazują, że kluczowe jest dopasowanie produktu czy usługi do formatów charakterystycznych dla danego kanału. Nawet szeroko zakrojone lokowanie produktu nie musi być rażące i odrzucające dla widzów, jeśli wideo niesie ze sobą wartość dodaną – edukuje, bawi, czy otwiera drzwi do miejsc, których na co dzień widz nie ma szansy odwiedzić.
Widzowie szybko weryfikują treści, które im dostarczamy. Żeby obrandowany przekaz został pozytywnie odebrany, musi wpisywać się w motyw przewodni kanału i opowiadać historię, która zatrzyma uwagę odbiorców, co udało się osiągnąć w obu prezentowanych przypadkach.
Dane finansowe i wydatki klientów
Zorganizowaliśmy to spotkanie również po to, żeby pokazać to, o co wszyscy zawsze pytają, ale nikt nie chce odpowiedzieć. Wierzymy, że to, na jakim etapie rozwoju jesteśmy jako MCN, pokazuje też siłę rynku i influencer marketingu w Polsce – MÓWI ŁUKASZ GŁOMBICKI, SZEF KOMUNIKACJI LIFETUBE.
Oprócz wyników badań, na spotkaniu przedstawione zostały dane finansowe sieci LifeTube.
Oto najważniejsze dane:
– Dziesięciu największych klientów w 2016 roku wydało w LifeTube o 106 proc. więcej niż w 2015.
– Przychody rok do roku w styczniu 2017 roku wzrosły o 165 proc. rok do roku, co pokazuje, że marketerzy coraz chętniej współpracują z influencerami, dostrzegając korzyści jakie czerpią ze wspólnej komunikacji.
– Przychody w pierwszym kwartale 2017 pokazują wzrosty o ponad 70 proc.
– Średni koszt, jaki ponoszę klienci LifeTube na jednego twórcę w jednej kampanii wynosi w 2017 roku 28 tysięcy złotych.
LifeTube Inspirations
LifeTube Inspirations to cykliczne spotkania branżowe organizowane przez LifeTube – największą sieć wielokanałową w regionie CEE. Na scenie obok Pawła Stano – prezesa LifeTube i Łukasza Głombickiego – szefa komunikacji sieci, wystąpili również Tomasz Czudowski z YouTube, Michał Zajdel z Kantar MillwardBrown, Artur Kurasiński z Muse i Mikołaj Winkiel oraz Magda Urbaniak z Brand24. Partnerami wydarzenia były Multikino, Kantar MillwardBrown, Muse i Brand24.