Skuteczne narzędzia w kampaniach lokalnych

Local Awarness i Canvas w praktyce, na przykładzie kampanii Factory Ursus
O autorze
2 min czytania 2017-03-27

zdjęcie główne: pexels.com

Jednym z najważniejszych celów każdej kampanii reklamowej jest precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej. Żeby ją określić należy się zastanowić nad aspektami, które ją charakteryzują, na przykład czy odbiorcami są częściej kobiety czy mężczyźni, w jakim wieku, o jakich zainteresowaniach, czy też gdzie (fizycznie!) przebywają. Ta ostatnia kwestia nabiera jeszcze większego znaczenia w przypadku, w którym reklamowanej firmie zależy na pozyskaniu klientów w świecie offline. Właściciele restauracji, kwiaciarni czy też sklepu zoologicznego, którzy w pierwszym rzędzie będą szukać klienta bezpośredniego, mają – wbrew pozorom – wiele możliwości przeprowadzenia skutecznej kampanii reklamowej się w Internecie.

Facebook oferuje szeroki wachlarz formatów reklamowych, dzięki czemu jesteśmy w stanie coraz lepiej realizować cele klientów, między innymi docierać do osób zainteresowanych ich ofertą w pobliżu danej lokalizacji.

Local Awareness to reklama, którą możemy wyświetlać użytkownikom przeglądającym Facebooka w odległości na przykład 1 kilometra od konkretnego adresu, umożliwiając wskazanie trasy dojazdu. Razem z ciekawą, przyciągającą wzrok grafiką oraz chwytliwym tekstem, dają możliwość pozyskiwania potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym, a także budowania pozytywnego wizerunku firmy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Format Local Awareness mieliśmy okazję wykorzystać na szeroką skalę przy okazji kampanii dla Factory Ursus, warszawskiego outletu odzieżowego. Zleceniodawca postawił przed nami kilka wyzwań – oprócz pozyskania klienta bezpośredniego, mieliśmy dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, najpierw z ogólnym przekazem reklamowym informującym o zniżkach, a następnie komunikując otwarcie New Balance – nowego sklepu w portfolio. -. Istotną kwestią podczas realizacji kampanii było postawienie na oryginalne, wyróżniające się kreacje i formaty, zaproponowaliśmy więc wykorzystanie między innymi reklamy karuzelowej oraz Canvas. Nawiązując do asortymentu Factory Ursus zarekomendowaliśmy stworzenie grafik z elementami stroju, które układały się w całość. Połączenie ich znakami matematycznymi sprawiło, że kreacja wyglądała wyjątkowo i niepowtarzalnie. W przypadku tego typu zestawów karuzelowych, kluczową kwestią jest wyłączenie automatycznej optymalizacji grafik, by zapobiegać losowym wyświetleniom, które burzą zamysł.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W przypadku konstruowania reklam Canvas, postanowiliśmy kontynuować koncepcję „szafiarską”, więc po rozwinięciu głównego banera użytkownik miał możliwość przeglądania asortymentu z różnych kategorii tematycznych – butów, akcesoriów męskich, artykułów sportowych, itd. Dzięki umieszczeniu dodatkowego tekstu byliśmy w stanie zaintrygować użytkowników i zachęcić do odwiedzenia Factory Ursus.

Podczas kampanii istotne było otwarcie nowego sklepu New Balance. Naszemu klientowi zależało na jak najszerszym rozprzestrzenieniu tej informacji wśród potencjalnych zainteresowanych. Formaty, które wykorzystaliśmy przy tej części kampanii były analogiczne jak w poprzednim etapie, z tym, że podzieliliśmy linie graficzne na te wyświetlane przed i po otwarciu salonu. Dzięki temu możliwe było uzyskanie większej dynamiki kampanii, za pośrednictwem której docieraliśmy do użytkownika zawsze z najświeższym przekazem.

Targetowanie, które wykorzystaliśmy skupiało się na grupach lookalike tworzonych w oparciu o bazę fanów Factory Ursus na Facebooku. Postanowiliśmy wykorzystać te najbardziej efektywne z nich, czyli 1%, 2% i 3%. Istotnym zabiegiem zwiększającym skuteczność tego sposobu kierowania jest wykluczanie poprzednich stopni z grupy, czyli na przykład w targetowaniu lookalike 2% wykluczamy 1%, w targetowaniu 3% wykluczamy 2%, itd. Równolegle reklamy były wyświetlane osobom o zainteresowaniach związanych z modą, zakupami i odzieżą oraz fanom Factory Ursus. Razem z precyzyjnym kierowaniem na sąsiadujące z outletem miejscowości takie jak Brwinów, Ożarów Mazowiecki czy Błonie oraz targetowaniem wiekowym 18-35 efekty działań były bardzo satysfakcjonujące.

W ciągu niespełna 1,5 miesięcznej kampanii udało nam się dotrzeć do 218 187 unikalnych użytkowników, wyświetlając reklamy 2 464 748 razy. Estymowany koszt 1000 wyświetleń udało się obniżyć o prawie 4 zł w przypadku reklamy Local Awareness, a dla formatu Canvas – o 2 zł. Kampanie zakończyły się uzyskaniem ponad 12 000 kliknięć i prawie 350 dodatkowych, darmowych polubień fanpage’a. Aż 3554 osoby wykonały działanie pod wpływem naszych reklam, w tym 3058 użytkowników kliknęło w link, wyświetlając wskazówki dojazdu do Factory Ursus lub też przechodząc na stronę internetową.

 

Autor:
Małgorzata Szulc – senior SEM i SEO specialist w Up&More