Gartner komentuje: „W tegorocznym badaniu Magic Quadrant zwracaliśmy uwagę na coś więcej niż tylko zdolność globalnych agencji digitalowych do spełniania bieżących potrzeb rynkowych. Nasza analiza skupiła się na zdolności agencji do stymulacji rozwoju klientów poprzez czujną interpretację trendów rynkowych i dostarczanie technologii lub metodologii spełniających przyszłe potrzeby marketerów”.
Zgodnie z opisem Kwadrantu Liderów Gartnera, „Liderzy mają szeroki zakres głębokich zdolności w obrębie wszystkich kompetencji, zwłaszcza tych związanych z usługami strategicznymi (które obejmują umiejętności z zakresu strategii biznesowych i transformacji działalności cyfrowej). Liderzy wdrażają wszechstronne, skuteczne rozwiązania, które wykorzystują pokaźne inwestycje w kreatywne talenty i technologię w marketingu. Inwestują własne środki na badania i rozwój, aby ustalać kierunek, w jakim rozwijał się będzie rynek. W rezultacie Liderzy to dostawcy, których warto obserwować w procesie nieustannej ewolucji i transformacji marketingu w cyfrowym świecie.
Liderzy prowadzą rentowną działalność, bez względu na globalną sytuację gospodarczą. W relacjach z klientami wykraczają daleko poza kampanie marketingowe, często uczestnicząc w przetargach spoza ich głównego sektora (np. zapytania ofertowe z dziedziny doradztwa w zakresie zarządzania, kształtowania czy rozwoju produktu). Liderzy pomagają swoim klientom rozwijać platformy marketingu cyfrowego opracowane pod kątem systemowego wzrostu i skali. Robią to, wykorzystując własne kompetencje i fachową wiedzę z zakresu realizacji programów marketingu cyfrowego w oparciu o dane i analizy”.
Subskrybenci Gartnera mogą zapoznać się z kompletnym raportem tutaj.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce