Godzina jazdy na wózku to ogólnopolska akcja edukacyjna adresowana przede wszystkim do kandydatów na kierowców oraz młodych uczestników ruchu drogowego. Kampanię promuje spot wyreżyserowany przez Iwonę Bielecką, w którym widzowie obserwują zmagania kursantów szkoły jazdy poruszających się po placu manewrowym i w przestrzeni miejskiej na wózku inwalidzkim z charakterystyczną L-ką. Mówi się, że kierowcom, zwłaszcza świeżo upieczonym, brakuje wyobraźni. Dlatego zamiast kolejnej godziny kursu, postanowiliśmy zorganizować lekcję odpowiedzialności. – mówi pomysłodawca kampanii, Marcin Pucyk.
Kampania jest odpowiedzią na realny problem widoczny w statystykach śmiertelnych wypadków, których sprawcami – w przeważającej części – są młodzi kierowcy. Według ekspertów Akademii Auto Świat główne źródło problemu leży w powierzchownym podejściu do kursu nauki jazdy, który oprócz teorii powinien uczyć także odpowiedzialności.
Zobacz również
-
Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r. [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Właśnie uświadomienie wagi odpowiedzialności za kierownicą wzięli sobie za cel twórcy kampanii. Podobno współczesny marketing ewoluuje w marketing doświadczeń. Myślę, że udało się nam zorganizować doświadczenie, które naprawdę ma szansę zmienić myślenie ludzi o prowadzeniu pojazdów. Wykorzystaliśmy moment – tuż przed dopuszczeniem do egzaminu i przełamaliśmy pokutującą postawę – <<jak najszybciej odbyć 30 godzin jazdy i zapisać się na egzamin.>> Mam nadzieję, że po naszej lekcji kursanci zrobią wszystko, żeby już nigdy nie usiąść na wózku ani nie posadzić na nim innego uczestnika ruchu. – wyjaśnia Pucyk.
Akcję wspierają ambasadorzy: Rafał Sonik, Gosia Rdest, Klaudia Podkalicka oraz Kuba Bielak, którzy na potrzeby kampanii nakręcili krótkie filmy z wykorzystaniem symbolu kampanii – wózka inwalidzkiego z L-ką.
Spot przygotowany w ramach kampanii, znajdzie się w stałym programie nauki teorii jazdy w Akademii Auto Świat. Film będzie również wyświetlany w trakcie ogólnopolskich warsztatów prowadzonych w ramach kampanii Auto Asertywni w szkołach ponadgimnazjalnych. Celem kampanii jest wprowadzenie godziny jazdy na wózku do kursu na prawo jazdy kategorii B we wszystkich ośrodkach szkoleniowych w Polsce.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Za pomysł i kreację kampanii odpowiada 2012agency, reżyserią spotu zajęła się Iwona Bielecka, a jego produkcją Papaya Films. Działania PR prowadzi Sztengreber.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oficjalna strona kampanii: www.godzinajazdynawozku.pl