Jednocześnie pracodawcy – odpowiadając na inicjatywy zespołu – mają szansę na poprawianie atmosfery w firmie, budowanie swojego wizerunku i co najistotniejsze zmniejszają ryzyko utraty dobrych pracowników.
Podstawowa wersja serwisu iniJOB wystartowała 10 stycznia 2017 roku. Pierwsze miesiące działania iniJOB miały na celu walidację modelu biznesowego i rozpoznanie reakcji rynku. Dziś na Beesfund.com – największej w Polsce platformie finansowania społecznościowego rusza pierwsza publiczna emisja akcji iniJOB. W sumie do nabycia będzie pula 5 000 akcji iniJOB o łącznej wartości 400 000 zł. Celem akcji jest zebranie funduszy na dalszy rozwój portalu: uruchomienie wersji anglojęzycznej i przygotowanie się do ekspansji zagranicznej oraz dodanie kolejnych funkcji dla pracowników i pracodawców.
Zobacz również
iniJOB jest platformą unikalną na skalę globalną, jeśli chodzi o rozwiązania dające pracownikom możliwość wpływania na ich środowisko pracy poprzez anonimowe zgłaszanie swoich pomysłów do pracodawców, a z drugiej pracodawcom odpowiadanie na zapotrzebowanie zespołu i zwiększanie szans na retencję i obniżenie rotacji w firmie. Działające w obszarze relacji pracodawca – pracownik serwisy, takie jak GlassDoor czy GLINT są dziś wyceniane na setki milionów dolarów. Jednak jak podkreślają twórcy portalu, zakup akcji iniJOB to nie tylko szansa na potencjalnie atrakcyjną inwestycję.
– Każdy pracownik może stać się ambasadorem iniJOB w swojej firmie. A każda firma to nowy klient iniJOB. Realizujemy projekt finansowania społecznościowego, aby do akcjonariatu pozyskać jak najwięcej pracowników firm. Nawet pojedynczy akcjonariusz firmy będzie mógł wesprzeć iniJOB poprzez promowanie naszej idei w swojej firmie. W ten sposób przyczyni się do wzrostu jej wartości, a więc wartości swoich akcji – mówi Bartosz Michałek, pomysłodawca i założyciel iniJOB. – Gwarantujemy użytkownikom bezpieczeństwo i anonimowość. Pozwalamy im zmieniać swoje firmy bez konieczności zmiany pracy. Zyskują na tym pracownicy i pracodawcy. A my umiemy na tym zarabiać – dodaje.
Siłą iniJOB obok innowacji są osoby zaangażowane w jego powstanie i rozwój. Bartosz Michałek ma za sobą budowę i wprowadzenie na giełdę spółki Comperia.pl. Serwis, który wystartował w 2007 roku, był pierwszą w Polsce porównywarką usług finansowych. Firma jeszcze w tym samym roku pozyskała inwestorów finansowych. W 2011 roku zadebiutowała na rynku NewConnect. Dziś spółka jest notowana na rynku regulowanym GPW.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Akcjonariuszem portalu iniJOB.com jest również właściciel największego społecznościowego profilu pracowniczego „Mordor na Domaniewskiej”. Jego treści docierają dziś do ok 130 tys. osób. – Misja iniJOB, polegająca na zmianie relacji pracownik – pracodawca jest bliska naszemu sercu. Widzimy, ile żali i hejtu jest wylewanych w social media na pracę i otoczenie zawodowe – iniJOB daje narzędzia do zmieniania otaczającej nas (pracowników) rzeczywistości. – podkreśla Rafał Ferber, twórca „Mordor na Domaniewskiej”. W projekt zaangażowani są również doświadczeni specjaliści z zakresu komunikacji, motywacji, szkoleń i leadership oraz coachowie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcje iniJOB będą oferowane na beesfund.com przez 3 miesiące. Aby zachęcić potencjalnych inwestorów do objęcia emitowanych akcji iniJOB przygotował specjalne pakiety – tak dla pracowników, jak i pracodawców. W zależności od liczby nabywanych akcji są to gadżety partnerów portalu, książki dotyczące rozwoju osobistego i roczne abonamenty iniJOB dla pracodawców.