Jest to część komunikacji wprowadzającej markę IKEA do Lublina. Za strategię, kreację i realizację całej kampanii otwarcia sklepu odpowiada Agencja Warszawa.
Komunikacja oparta jest o koncept nowego sąsiada wprowadzającego się do Lublina. Pierwsza część kampanii – „Przywitanie” – została zrealizowana w listopadzie. W kampanii wykorzystany został motyw dobrych, sąsiedzkich zwyczajów, w tym wypadku były to powitania po polsku i po szwedzku. Głównymi kanałami komunikacji był outdoor i radio.
Zobacz również
Kolejnym etapem kampanii jest „Projekt w sąsiedztwie”. Od kilku miesięcy wspólnie z mieszkańcami Lublina przygotowywany jest projekt przydatny społecznie, który będzie prezentem IKEA dla lublinian.
Jednak najbardziej niespotykanym etapem całego projektu otwarcia nowego sklepu IKEA w Lublinie jest IKEA Po Sąsiedzku. To szwedzka, domowa przestrzeń w centrum miasta, w której każdy mieszkaniec może poczuć się dobrze.
Koncept miejsca oparty jest na skandynawskim sposobie na szczęście. W Dani to „hygge”, w Szwecji „mysa”. To umiejętność cieszenia się prostymi przyjemnościami. Dom, w którym każdy może być sobą – sam lub z najbliższymi.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Można tam spotkać się z przyjaciółmi, napić kawy czy herbaty, spróbować szwedzkich słodkości, pograć w planszówki albo po prostu usiąść i odpocząć. Na gości czekają też pokazy filmowe, warsztaty DIY i rodzinne, turnieje gier towarzyskich i spotkania z ciekawymi ludźmi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
IKEA Po Sąsiedzku promowana jest za pomocą social mediów. W pierwszym etapie komunikacji zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie prowadzona jest kampania wizerunkowa miejsca. W sieci pojawił się pierwszy spot promujący IKEA Po Sąsiedzku. Opowiada o koncepcie nowej przestrzeni. Nagrania do spotu odbywały się w Polsce i w Szwecji. W kolejnym etapie precyzyjnie określone grupy otrzymają indywidualnie dopasowane komunikaty.
Facebook pełni również istotną rolę w funkcjonowaniu przestrzeni. Za pomocą Messengera użytkownicy mogą zapisać się na wspomniane wyżej wydarzenia.
Miejsce zostało przyjęte niezwykle pozytywnie zarówno przez mieszkańców, jak i przez przedstawicieli mediów.
Udało się to dzięki kilkumiesięcznej pracy wielu ludzi, którzy wierzyli w to, co tworzą. Wybór lokalizacji, projekt przestrzeni, remont, menu, wybór książek, filmów, personelu czy wewnętrzna komunikacja – to wszystko zapracowało na sukces tego miejsca.
Tak nietypowy i innowacyjny na skalę europejską projekt wymagał zaangażowania wielu ludzi. Po stronie Agencji Warszawa byli to: Katarzyna Grzeszczak – Senior Account Manager, Joanna Lecka – Account Manager, Marta Samsonov – Strategia, Ewa Pniak – Copywriter, Marta Szymańska – Head of Social Media, Piotr Mach – Cient Service Director.