fot.pexels.com
Dbaj o wysoką jakość zdjęć
Raczej nikogo nie zaskoczy stwierdzenie, że tym, co najbardziej liczy się na Instagramie, są zdjęcia wysokiej jakości. Jeśli chcesz przyciągnąć jak najwięcej śledzących do konta Twojej marki, zapomnij o stockowych zdjęciach z wklejonym produktem.
Liczy się pomysłowość, estetyka i oryginalność. Dokładnie przemyśl to, o co chcesz komunikować i z jakich osób składa się Twoja grupa docelowa – przygotowując treści zawsze miej to na uwadze! Użytkownicy szukają inspiracji albo po prostu chcą zobaczyć coś ładnego – daj im to, czego potrzebują.
Zobacz również
Dobieraj odpowiednie #hashtagi
Hashtagi to jeden z najważniejszych i najprostszych sposobów dotarcia do osób, które mogą być zainteresowane Twoją marką, ale jeszcze nie śledzą jej na Instagramie. Zrób dokładny research: użyj wyszukiwarki Instagrama czy stron prowadzących rankingi najważniejszych hashtagów dla konkretnych branż czy produktów. Dzięki odpowiednim znacznikom dotrzesz do osób wyszukujących zdjęcia dotyczące konkretnych tematów. Użytkownicy zaczną obserwować Twoje konto, zainteresują się oferowanymi produktami i, co za tym idzie, mogą zostać Twoimi klientami!
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Działaj z influencerami
Jeśli nie wiesz, jak podejść do marketingu z influencerami, ucz się z doświadczenia innych. Sprawdź, co robi Twoja konkurencja lub marki, które mają taką samą grupę docelową jak Twoja i zainspiruj się! Upewnij się, jakie typy postów generują najwięcej zaangażowania i idź w tę samą stronę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zrób dokładny research influencerów w Twojej branży. Trzymaj rękę na pulsie i współpracuj z osobami, które nie tylko są popularne, lecz także tworzą content wysokiej jakości. Pamiętaj, by pozwolić influencerowi na kreatywną wolność – jeśli tego nie zrobisz, zdjęcia reklamujące Twoją markę mogą znacznie różnić się od contentu przygotowywanego przez niego na co dzień. W ten sposób tylko zdenerwujesz jego fanów i osiągniesz zupełnie odwrotny do oczekiwanego efekt.
Organizuj konkursy
Konkursy to jeden z najbardziej sprawdzonych sposobów na przyciągnięcie nowych followersów do konta Twojej marki. W zależności od wartości nagrody, czy celu który chcesz osiągnąć, możesz zdecydować się na różną trudność zadań konkursowych.
Jeśli zależy Ci na przyciągnięciu jak największej liczby osób do konkursu, najlepiej w treści posta zadaj pytanie, na które followersi będą musieli odpowiedzieć w komentarzu pod nim. Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojej marki w sieci, a nagroda zachęca do włożenia większego wysiłku w zadanie konkursowe, zachęć użytkowników do odpowiedzi w formie zdjęć wrzucanych na ich konta, oznaczonych hashtagiem wymyślonym specjalnie na potrzeby konkursu Twojej marki. Pamiętaj, by za każdym razem, gdy ogłaszasz konkurs, informować o tym na zdjęciu, a nie w opisie – wiele osób przeglądając Instagram po prostu nie zwróci uwagi na długi opis i zwyczajnie przeoczy Twoją akcję.
Wchodź w interakcje z użytkownikami Instagrama
Pamiętaj, że marka musi wykazywać się aktywnością na Instagramie, by stworzyć więź z użytkownikami i przyciągnąć ich do swojego konta. Jak to zrobić? Poświęć codziennie trochę czasu na przejrzenie Twoich followersów. Od czasu do czasu warto polubić czy skomentować ich zdjęcia – w ten sposób przypomnisz im o marce i zbudujesz głębszą więź. Za pomocą hashtagów wyszukuj osoby, które mogą być zainteresowane Twoim produktem – obserwuj je, reaguj na ich zdjęcia i komentuj aktywności. Pamiętaj też o wyjątkowych okazjach – życzeniach świątecznych czy urodzinowych.
W ten sposób ktoś, kto dotychczas nie słyszał o Twojej marce lub nie był nią zainteresowany, może stać się aktywnym fanem, a co za tym idzie – klientem! Nie zapominaj też o osobach oznaczających markę pod swoimi zdjęciami – warto repostować najlepsze z nich. W ten sposób zapewnisz sobie naturalny content, a followersi chętniej będą umieszczać takie zdjęcia w sieci wiedząc, że mogą zostać udostępnione przez markę.
Jeśli opanujesz tych 5 podstawowych sposobów na organiczne zwiększenie liczby followersów na Instagramie, boty nie będą Ci już potrzebne! Co więcej w ten sposób przyciągniesz do swojego konta osoby, które faktycznie są zainteresowane Twoją marką i mogą stać się jej klientami, a nie sztucznie wygenerowane konta czy użytkowników, którym zależy wyłącznie na zwiększeniu liczby śledzących.
Być może pozyskiwanie followersów stanie się w ten sposób bardziej pracochłonne, a liczby będą rosnąć w mniej spektakularny sposób, ale w przypadku śledzących na Instagramie jakość jest ważniejsza niż ilość.