Reklama dnia: Dove porównuje kobiece kształty do butelek. Internauci zmieszani

Reklama dnia: Dove porównuje kobiece kształty do butelek. Internauci zmieszani
Od ponad dziesięciu lat, Dove kwestionuję pojęcie „prawdziwego piękna” w kampaniach reklamowych. Brytyjski oddział Dove stworzył linię sześciu limitowanych kształtów butelek, które mają odzwierciedlać różnorodne budowy kobiecego ciała.
O autorze
1 min czytania 2017-05-09

„Od wysokiego do niskiego, niezależnie od koloru skóry, wielkości buta czy długości włosów – piękno przychodzi w milionie różnych kształtów i rozmiarów” – tak twórcy butelek komentują powstanie limitowanej wersji opakowań.

Na potrzeby promocji, marka stworzyła spot telewizyjny, w którym jego twórcy przedstawili proces produkcji nowych opakowań. Zobaczcie:

Kampania powstała ponieważ raport piękna i zaufania Dove wykazał, że kobiety nie są zadowolone z tego, jak media społecznościowe kładą nacisk na to, aby wyglądać w określony sposób.

Twórcy kampanii jednak się przeliczyli. To co miało być trafioną kampanią dla kobiet, okazało się być niewypałem. Internauci natychmiast wytknęli marce uwagi związane z akcją, w tym zarzuty jakoby Dove nie było konsekwentne w propagowaniu różnorodności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jesteśmy ciekawi, co Wy myślicie o tej kampanii. Czy trafia do Was jej przekaz?

PS

Miesiąc temu Dove wystartowało z nową, zaskakującą kampanią ‘Image_Hack’, która ma przyczynić się do zmiany wizerunku kobiety w mediach.

Marka wraz z duńskim oddziałem agencji Mindshare zhakowała w tym celu serwis stockowy Shutterstock.