Co daje outsourcing programu lojalnościowego i w jakich obszarach firma może oczekiwać pomocy od branżowych specjalistów? Eksperci Sodexo Benefits and Rewards Services przygotowali kilka praktycznych porad.
Przedsiębiorcy wiedzą, że dobry program lojalnościowy to sposób nie tylko na wzrost sprzedaży, ale również na budowanie swojej przewagi konkurencyjnej. Jednak aby przyniósł oczekiwane rezultaty potrzebna jest spora dawka wiedzy, odpowiednie zaplecze techniczne oraz zespół, który będzie go realizował.
Zobacz również
Rachunek sumienia
Na etapie planowania wiele przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy, jak skomplikowanym przedsięwzięciem jest przygotowanie i skuteczne prowadzenie akcji wsparcia sprzedaży.
Zanim firma zdecyduje się na wprowadzenie działań lojalnościowych, musi dokładnie przeanalizować swoje wewnętrzne zasoby. Najważniejsze pytanie jakie trzeba sobie zadać, to czy pracownicy mają odpowiednią wiedzę, doświadczenie i czas, aby skutecznie realizować założony cel. Nie bez znaczenia jest również zaplecze techniczne – czy posiadany system pozwoli na odpowiednie gromadzenie i przetwarzanie danych oraz na skuteczną komunikację z uczestnikami – powiedział Krzysztof Majdan Kierownik ds. Rozwoju i Wsparcia Programów, Sodexo Benefits and Rewards Services.
Dopiero na podstawie takiej analizy firma może podjąć decyzję czy i w jakim zakresie będzie potrzebować pomocy. Być może zdecyduje się na całościowy outsourcing przedsięwzięcia albo odda zewnętrznemu partnerowi wycinek projektu – np. zarządzanie katalogiem nagród albo komunikację z uczestnikami programu. W każdym przypadku liczy się efekt końcowy – realizacja celu biznesowego, który przyświeca całej akcji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Rachunek zysków
Rozważając outsourcing działań lojalnościowych niektórzy przedsiębiorcy sądzą, że nie będzie im się to opłacać. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że choć zlecenie prowadzenia programu wiąże się z wydatkiem, to koszty stałe, jakie musi ponieść organizator są niższe, niż gdyby zdecydował się na samodzielne prowadzenie takiej akcji. Po pierwsze, nie musi angażować programistów do przygotowania systemu służącego do zarządzania programem oraz zatrudniać dodatkowych pracowników do obsługi technicznej. Po drugie, koszty magazynowania i dystrybucji nagród do uczestników oraz ewentualnej obsługi reklamacji zostają przerzucone na zewnętrznego partnera. Po trzecie, eksperci wspierają organizatora we wszystkich kwestiach podatkowo-prawnych, co pozwoli na optymalizację kosztów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Są też inne, ważne zalety outsourcingu, których wycenić się nie da – know-how i doświadczenie w prowadzaniu podobnych projektów. Zewnętrzni specjaliści dobierają odpowiednią formę programu do grupy docelowej, przygotowują rozbudowany i dostosowany do jej oczekiwań katalog nagród, a także zapewniają wsparcie fachowców, którzy na bieżąco prowadzą i analizują przebieg całej akcji. Oddanie programu w ręce profesjonalistów gwarantuje jego stabilność i sprawną realizację, a to przekłada się na osiągnięcie wyznaczonego przez organizatora celu.