Leo Burnett to silna na polskim rynku reklamowym marka o międzynarodowym rodowodzie. Ostatnie dwa lata był dla agencji czasem zmian, czego efektem są nowi klienci i lepsze wyniki finansowe. Do grona marek obsługiwanych przez Leo Burnett dołączyły: Fairy (kategoria dish P&G), GetBack, Samsung (kategoria brown goods), IQOS Philip Morris International oraz Philip Morris Baltics. Projektowo agencja pracuje także z Mlekpolem (Łaciate).
W najnowszym rankingu „Media i Marketing Polska” Leo Burnett została doceniona za utrzymanie poziomu obrotów i revenue oraz pokaźny zysk. Warszawski oddział może pochwalić się również ponadprzeciętnymi wynikami zadowolenia klientów, zwłaszcza w obszarze tworzenia wartościowych treści wykraczających poza konwencjonalną reklamę oraz oferowanie usług 360 stopni.
Zobacz również
„Zakończyliśmy ważny etap przebudowywania Leo Burnett. W ostatnich kilkunastu miesiącach wyłonił się zespół liderów silnie związanych z mark, którzy mogą wziąć odpowiedzialność za dalszy rozwój firmy i kontynuować pracę nad umacnianiem Leo Burnett na polskim rynku. Będę wspierał nowy zespół zarządczy strategicznie, operacyjne kierowanie agencją pozostawiając w rękach menedżera z wieloletnim doświadczeniem, jakim jest Hanna Jackowska”, powiedział Tomasz Pawlikowski, Chairman Publicis Communications.
Tomasz Pawlikowski formalnie pozostaje CEO Leo Burnett, jednak jego główna aktywność będzie koncentrowała się na budowaniu siły centrum kompetencyjnego Publicis Communications i synergii w obszarze struktur Publicis Groupe. Hanna Jackowska będzie zarządzała Leo Burnett ze wsparciem Adama Nowakowskiego, zastępcy dyrektor zarządzającej i jednocześnie szefa strategii. Do obowiązków nowej MD będzie należało kierowanie sześćdziesięcioosobową firmą, dbałość o wysoką jakość świadczonych usług, pozyskiwanie nowych kontraktów i poszerzanie kompetencji agencji w obszarze digital. Zadaniem Hanny Jackowskiej będzie integracja oferty Leo Burnett z usługi marek wspierających, funkcjonujących w ramach Publicis Groupe: e-commerce, e-shopper, business transformation. Nowa dyrektor zarządzająca będzie wzmacniała ofertę 360 stopni i pozycję Leo Burnett jako partnera biznesowego klienta.
Hanna Jackowska pierwsze kroki w reklamie stawiała w 1995 roku w JWT, w 1998 roku dołączyła do agencji Leo Burnett, która okazała się jej miejscem budowania kariery. Burnettowcem jest nieprzerwanie od blisko 20-lat, w czasie których pracowała dla takich klientów jak bank Millennium, Coca Cola czy Procter & Gamble.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jej zawodowe sukcesy to między innymi praca w charakterze Regional Account Director odpowiedzialnego za koordynację pracy biur lokalnych LB w regionie CEE oraz tworzenie komunikacji dla marek z tego regionu (Tide/Vizir/Myth/Bonux/Dreft). W 2013 P&G powierzyło LBW obsługę regionalną kolejnej kategorii – Surface Care – dla marek Mr. Proper i Comet, a stanowisko RAD Hannie Jackowskiej również na tej kategorii. W ubiegłym roku ze strony LBW uczestniczyła w globalnym przetargu prowadzonym przez Publicis NY, w wyniku, którego warszawski oddział Leo Burnett poszerzył swoje portfolio o kolejną markę P&G, Fairy, którą obsługuje w regionie CEE. Międzynarodowe know how i praca na wymagających projektach jednego z najważniejszych klientów Publicis Groupe to warsztat, którym Hanna Jackowska dzieli się z pracownikami agencji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Wysokie standardy obsługi, nieszablonowe podejście do projektów i poszukiwanie innowacji to trzy wartości, które towarzyszą mi w pracy. Jako osoba od lat związana z Leo Burnett chcę budować silną tożsamość agencji i jej wyróżnialność w oparciu o innowacyjne myślenie strategiczno-kreatywne. Leo Burnett to wyjątkowy sposób myślenia o konsumencie, który przekłada się na sukcesy naszych klientów, a tym samym nasze” – dodaje Hanna Jackowska.
Firmowym znakiem Leo Burnett jest kreatywność, która zmienia ludzkie zachowanie. HumanKind to przede wszystkim zrozumienie ludzkich potrzeb i pragnień oraz budowanie wspólnoty wartości między marką a jej odbiorcami. Kampanie tworzone przez Leo Burnett wpływają na dynamikę biznesu klienta i transformują zachowania konsumentów.
Historia agencji zaczęła się w 1935 roku, kiedy to Leo Burnett otworzył w Chicago firmę reklamową pod szyldem swojego własnego imienia i nazwiska. Dziś agencja jest jedną z największych i najbardziej utytułowanych firm reklamowych na świecie.