Wakacyjne trendy Polaków: jak i gdzie polskie Rodziny spędzają wakacje

Przed nami wyczekiwany z utęsknieniem okres wakacyjnych podróży. Na liście obleganych kierunków wciąż są kurorty nadmorskie. Wybiera się tam aż 73 proc. rodzin - wynika z raportu IRCenter.com, przygotowanego na zlecenie Tchibo.
O autorze
2 min czytania 2017-07-03

Noclegi, bilety, walizki, pakowanie, zakupy przed wyjazdem  planowanie i organizacja rodzinnych wakacji nie należy do łatwych zadań. Wszystkie te obowiązki biorą na siebie najczęściej kobiety – w 9 na 10 przypadkach (89 proc.) to kobiety odpowiadają za organizację i planowanie rodzinnych wakacji. W prawie 4 na 10 przypadków (37 proc.) w organizowaniu wakacji udziela się również partner.

Święty spokój czy rowery?

Spokojny relaks, np. podziwianie widoków, opalanie się i czytanie książek, jest nieco częściej wybieraną formą rodzinnego wyjazdu wakacyjnego niż aktywny wypoczynek (wybrało je odpowiednio: 55 proc. i 45 proc. osób).

Najczęściej lubimy odkrywać i zwiedzać nowe miejsca (51 proc.), sportowe rozrywki są na drugim planie (29 proc.). Wśród ulubionych sportów ankietowani najczęściej wymieniają jazdę na rowerze, wycieczki po górach, kajaki, żagle, sporty wodne, siatkówkę i grę w piłkę. W opisie idealnych wakacji najczęściej wymieniano czas spędzony nad wodą, przy ładnej pogodzie, z dala od tłumów, nastawiony na relaks i odpoczynek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najpopularniejsze kierunki

Polskie rodziny najczęściej wakacje spędzają w kraju (51 proc.), ale zagraniczne wyjazdy nie są już luksusem, w okresie wakacyjnym rodacy często obierają też egzotyczne kierunki – 41 proc. spędza wakacje czasem w Polsce, czasem za granicą, a 8 proc. tylko za granicą.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kochamy leżakować na plaży i cieszyć się morskimi falami – polskie morze to najczęściej wybierany kierunek wśród osób spędzających wakacje z rodziną. Jeździ tam 7 na 10 ankietowanych. Popularnością cieszą się również góry (50 proc.), jeziora (38 proc.) oraz zwiedzanie innych miast (25 proc.) i wyciszenie w lesie (12 proc.).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co łączy wszystkich Polaków?

Ciekawostka: jest coś, co łączy wszystkie polskie rodziny – niezależnie od obranego kierunku i pomysłu na wakacje jest z nami zawsze ulubiona kawa. Niemal wszystkie rodziny w trakcie wakacji piją kawę (97 proc.), 6 na 10 z nich (57 proc.) przygotowuje ją samemu, a 4 na 10 (39 proc.) kupuje gotową – najczęściej w kawiarniach (45 proc.) i restauracjach (31 proc.).

         Macintosh HD:Users:apple:Desktop:fs.jpg

W tym roku ulubionej kawy będzie można również spróbować w specjalnych strefach, które pojawią się w pięciu nadmorskich miasteczkach (Świnoujście, Kołobrzeg, Darłówko, Łeba, Władysławowo) oraz w Olsztynie, nad jeziorem Ukiel.

W akcji „Lato z Family” znani i lubiani będą promować rodzinny i aktywny wypoczynek. Każda strefa będzie miała powierzchnię 400 m kw. i podzielona zostanie na część kawiarnianą, plażową (z leżakami) oraz miniprzedszkole – z grami i zabawami dla dzieci.

Będzie rodzinnie, wesoło i z aromatem ulubionej kawy.

Strefa Tchibo dostępna będzie w 6 miastach:

  •  Kołobrzeg (1-9 lipca)
  • Świnoujście (15-23 lipca)

  • Darłówko (28-30 lipca)

  • Łeba (4-6 sierpnia)

  • Władysławowo (11-13 sierpnia)

  • Olsztyn (18-20 sierpnia)