Kampania wzbudza zainteresowanie Polaków w szczególności tym, że w sposób pozytywny uderza w narastający problem podziałów społecznych w Polsce.
W każdym ze spotów, znani sportowcy zwracają uwagę na jedną wartość, która wydaje się kluczowa by połączyć Polaków.
Zobacz również
Kampania składa z 7 spotów, z czego 5 to spoty dedykowane konkretnym bohaterów, a dwa są próbą kompilacji wszystkich sportowców.
Maja Włoszczowska stwierdza, że kluczem do połączenia jest uczciwa praca (lubię uczciwie pracować i lubię ludzi pracowitych), Karol Kłos odwołuje się do drużynowości (lubię gdy jesteśmy różni), Wojtek Szczęsny do życzliwości (lubię wygrywać i lubię gdy wygrywają inni), a Tomek Majewski do wrażliwości (lubię pomagać i liczę na pomoc innych). Wartości nie są przypadkowe, gdyż to właśnie one nie tylko łączą Polaków ponad podziałami, ale też są wymieniane jako te, z którymi kojarzy się SZLACHETNA PACZKA (badania Kantar TNS dla Szlachetnej Paczki).
– To ważna kampania. Nasze społeczeństwo się polaryzuje, coraz więcej wrogości pojawia się w mediach, na ulicach. Zatracają się podstawowe wartości. A przecież cały czas jesteśmy tymi samymi ludźmi. Jesteśmy jednym społeczeństwem. Pamiętajmy o tym, dbajmy o siebie i innych. O ile będzie piękniej. Może to idealistyczne, patetyczne i utopijne, ale ja wierzę, że dobro dwa razy wraca. Wierzę w ludzi. I lubię ludzi. – deklaruje Włoszczowska. Wierzę w to, że Polacy zaczną się jednoczyć nie tylko przy okazji meczów reprezentacji – mówi Karol Kłos.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Chcemy aby kampania „Lubię Ludzi” przypomniała Polakom o wartościach, które łączą każdego z nas, niezależnie od sympatii politycznych i pochodzenia. Chcemy by Polacy manifestowali swoje wartości i angażowali się w działania społeczne, w ramach projektów pomocowych Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości – puentuje Jakub Marczyński, ze SZLACHETNEJ PACZKI.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Spoty będą emitowane za pośrednictwem mediów społecznościowych i telewizyjnych. Kompilacja spotów z udziałem wszystkich sportowców będzie można zobaczyć na antenie stacji telewizyjnych, które zdecydują wesprzeć się kampanię społeczną w pasmach kampanii społecznych. Spoty zostały wyprodukowane przez Stowarzyszenie WIOSNA i ISTV, reżyserem był Michał Bolland, za zdjęcia był odpowiedzialny Cezary Stolecki, postprodukcja była realizowana przez Tomka Bochniaka i krakowski Multilab przy KPT.
Pierwszy etap kampanii „Lubię Ludzi” koncentrował się na działaniach z udziałem influencerów oraz działaniach wizerunkowych. W ich ramach na warszawskiej patelni został opublikowany manifest „lubię ludzi”, który do końca lipca będzie pojawia się w różnych miastach Polski, w Przeglądzie Sportowym. Za pośrednictwem Super Expressu organizatorzy rozdystrybuowali 1 200 000 naklejek z hasłem „Lubię Ludzi”. Kolejne etapy kampanii „Lubię Ludzi” są przewidziane na sierpień i dalsze miesiące. Narracji towarzyszyć będzie komunikacja dotycząca rekrutacji wolontariuszy do Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości.