Grand Prix dla kampanii w tym roku otrzymał projekt „Fearless Girl”. Na Wall Street ustawiono posąg dziewczynki cały z brązu. W Międzynarodowy Dzień Kobiet rzeźba promowała przygotowywany przez State Street Global Advisors indeks firm o największym udziale kobiet wśród kadry zarządzającej.
Stworzona przez agencję McCann z Nowego Jorku kampania otrzymała w Cannes aż 18 nagród w różnych kategoriach.
Zobacz również
Grand Prix za akcję „Boost Your Voice”
„Boost Your Voice” to akcja skierowana do mniejszości narodowych w Stanach Zjednoczonych. W kampanii chodziło o stworzenie nowych miejsc do głosowania, które miały zwiększyć frekwencję wyborczą wśród mniejszości amerykańskich.
Grand Prix w kategorii Health & Wellness „Meet Graham”
Meet Graham, czyli człowiek, który przypomina kosmitę lub istotę z horroru. Został zaprojektowany tak, by bez szwanku przeżyć wypadek samochodowy. Miało to uświadomić nam, że warto uważać na siebie na drodze.
Grand Prix w Creative Data „Care Counts”
Kampania, za którą Whirlpool zdobył Grand Prix polegała na zapewnieniu dzieciom z trudnych środowisk czystych ubrań, co poprawić miało jakość ich życia w szkole. Dzięki akcji 80% z tych dzieci chętniej uczęszczało na zajęcia. Za akcje odpowiedzialna była agencja DigitasLBi z Chicago.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Grand Prix w Creative Effectiveness „Van Gogh Bnb”
„Ten pokój sprawi, że poczujesz się tak, jak byś zamieszkał w obrazie” – w ten sposób portal AirBnB zachęca do spędzenia nocy w pokoju żywcem wyjętym ze słynnego obrazu „Pokój van Gogha w Arles”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Grand Prix w Cyber Project „Baltic Sea Project”
Projekt obejmował stworzenie biodegradowalnych kart kredytowych – kart dla Morza Bałtyckiego.
Grand Prix w Cyber Project „Did You Mean Mailchimp?”
Kampanie stworzono, by zaznajomić ludzi z MailChimp. „Czy chodziło Ci o MailChimp?” została zainspirowana faktem, że jedna z kobiet w radio źle wypowiedziała nazwę aplikacji.
Grand Prix w Design „The Unusual Football Field”
Akcja polegała na zaaranżowaniu pustej przestrzeni, w gęsto zaludnionej dzielnicy Khlong Toei w Bangkoku.
Grand Prix w Digital Craft „Notget VR”
W „Notget” Björk występuje jako awatar. W teledysku wykorzystano technologię VR, polegającą na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni czy zdarzeń.
Grand Prix w Direct„Google Home of the Whopper”
Pomysł kampanii był prosty – skrócić czas spotu, zdziwić odbiorcę, a wszystko przy wykorzystaniu technologii. Marka posłużyła się w tym celu, bardzo popularnym w Stanach, asystentem Google Home. Dzięki słowom z reklamy, inteligentny asystent z automatu sprawdza hasło „Whooper” w Wikipedii, które wcześniej zostało „podrasowane” przez twórców reklamy.
Grand Prix w Entertainment „Beyond Money”
Grand Prix w Entertainment for Music „Original Is Never Finished”
Adidas zaangażował do spotu gwiazdy ze świata sportu i streetwearu. W reklamie możemy zobaczyć Snoop Dogga, Petre Collins, Brandona Ingrama i Kareema Abdul-Jabbar, a także znanych skaterów. Spot jest pochwałą dla tolerancji wobec odmienności, a jej bohaterowie, jak hymn, śpiewają „My way” Franka Sinatry. Reklama ujawnia również współczesną interpretację obrazu Botticellego „Narodziny Wenus”.
Grand Prix w Film „We’re the Superhumans”
W dziedzinie „Film” najwyższą nagrodę otrzymał Channel 4 za spot dla paraolimpiady.
Grand Prix w Innovation – The Humanium Metal Initiative
Humanium to nowy materiał wykonany z metalu, który pochodzi z recyklingu nielegalnej broni. Więcej o samym materiale → tutaj.
Grand Prix w Media „Innovating Saving”
Grand Prix w Mobile„The Family Way”
Projekt pomaga rodzinom w planowaniu rodziny. Dzięki technologii i szybkiemu łączy, mężczyźni mogą sprawdzić jakość nasienia.
Grand Prix w Outdoor „Hashtag Billboards”
O tej kampanii Twittera wiele mówić nie trzeba. Zobaczcie zdjęcia:
Grand Prix w Print & Publishing „Burning Stores”
Która kreacja zrobiła na Was największe wrażenie?
Choć polskie kreacje nie otrzymały Grand Prix, prezentujemy te nagrodzone → tutaj.