Niezwykłą akcję przeprowadzono w jednym z kin w HongKongu. Przed seansem widzom zaprezentowano krótki film, nakręcony z perspektywy kierowcy samochodu. Za pomocą umieszczonego w kinie nadajnika w pewnym momencie wysłano wiadomość tekstową na telefony widzów. Akcja miała na celu uświadomienie, z jakim niebezpieczeństwem wiąże się korzystanie z komórki w trakcie prowadzenia samochodu. Kampanię przygotowano na zlecenie firmy Volkswagen.
L’Oreal wraz z McCann México postanowił wypróbować, a raczej udowodnić skuteczność nowego wodoodpornego tuszu do rzęs. Do tej akcji zaproszono sto kobiet. Nie polano ich ani wiadrem wody, ani nie wsadzono do sauny. Poprzeczka była ustawiona nieco wyżej: autorzy ambientu wywoływali płacz u uczestniczek. Zobaczcie wyniki akcji:
Zobacz również
W podobny sposób McCANN Worldgroup zrealizowała kampanię „Sekret” dla Fundacji Dzieci Niczyje. Jej tematem był bolesny i trudny w społecznym odbiorze problem przemocy seksualnej wobec dzieci. Celem akcji było zwrócenie uwagi odbiorców na skalę problemu…
Choroba nowotworowa nie jest wyrokiem i nie jest powodem do tego, abyś zwalniał w swoim życiu. Zobacz, jak radzą sobie ludzie, który w tej relacji postawili na swoim.
Dobry przykład akcji ambientowej zafundował widzom kinowym LOT. Zastanawiałeś się jak to jest lecieć w klasie premium?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Ekran kinowy stał się dobrym nośnikiem informacji, nie tylko na temat kolejnych premier kinowych. Przykładem ich świetnego wykorzystania była kampania stworzona w Kanadzie. Na bardzo krótkim filmiku, podczas seansu filmowego, odbiorcom ukazywał się doktor, który w ciągu kilku sekund dokonuje badania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Innym ciekawym przykładem akcji w kinie jest ta, stworzona przez Carlsberg w Belgii, który przeprowadził eksperyment! Sala kinowa zajęta była przez fanów motocykli, a na niczego nieświadomą parę czekały tylko dwa miejsca. Jakie były ich reakcje?
Inną ciekawą akcją, tym razem promocyjną, była akcja ambientowa przeprowadzona przez Sony w szwedzkim kinie. W kubku z napojami na niektórych czekały wodoodporne telefony Xperia Arc S. Kto nie chciałby znaleźć takiej niespodzianki…
Poniżej znajdziecie inne, ciekawe kreacje:
A Wy, znacie inne ambientowe akcje, które warto dołożyć do zestawienia? Dajcie znać w komentarzach!