Spółka igus rośnie na polskim rynku

Spółka igus Polska – oddział światowego lidera w branży tworzyw sztucznych w ruchu planuje dwukrotny wzrost jeszcze w tym roku i trzykrotne zwiększenie obrotów w Polsce do 2020 roku. Tak dynamiczny rozwój jest efektem wzrostu zamówień z rynku lokalnego i światowego.
O autorze
3 min czytania 2017-07-20

Po pierwszym półroczu 2017 spółka igus Polska ogłasza ambitne plany na najbliższe lata. O ile strategicznym celem całej firmy z siedzibą w niemieckiej Kolonii jest podwojenie obrotów do 2020 roku, o tyle polski oddział stawia sobie poprzeczkę jeszcze wyżej.

Chcemy w ciągu najbliższych trzech lat osiągnąć poziom 100 mln zł, czyli niemal potroić nasze obroty. Jest jeszcze dużo do zrobienia, ale damy radę – mówi Marek Wzorek.

Pierwszym krokiem w tym kierunku jest związana z rozwojem produkcji rozbudowa do końca 2017 roku hali produkcyjnej i magazynowej o sto procent, co być może będzie się wiązało także ze zmianą miejsca.

To będzie duży skok do przodu biorąc pod uwagę, że dwa lata temu, osiągając obecny poziom, powiększyliśmy się czterokrotnie – mówi Marek Wzorek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jeszcze w tym roku dwukrotnie zwiększy się także załoga igus Polska w części produkcyjnej. Nowi pracownicy pojawią się w dziale konfekcjonowania przewodów readycable oraz w dziale jakości.

Bardzo poważnie podchodzimy do kwestii kontroli jakości, przez którą przechodzi sto procent naszych wyrobów. Polski oddział działa, stosując już standardy igus Production System i Lean management obowiązujące w centrali igus GmbH, a obecnie kontynuujemy wdrażanie standardów zarządzania 5S – mówi Artur Szmiłyk, manager produkcji igus.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Firma igus Polska funkcjonuje samodzielnie od 2000 roku (wcześniej przez 4 lata działał jako przedstawicielstwo niemieckiej spółki), ale największy rozwój dokonał się w ciągu ostatnich dziewięciu lat, po zmianie zarządu spółki. W tym czasie firma urosła z przedsiębiorstwa mieszczącego się w jednym biurze i zatrudniającego jedenastu pracowników do prawie tysiąca metrów kwadratowych powierzchni produkcyjnej i ośmiuset biurowej z 90-osobową kadrą (globalnie firma zatrudnia 3,5 tys. pracowników).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Polski igus już kilka lat temu wyrósł na europejskiego lidera wzrostów i przykład dla innych krajów. Na lokalnym rynku dostarcza dziś swoje produkty i usługi do ponad 6 tys. klientów (na świecie ponad 200 tys.). W ciągu pierwszego półrocza 2017 r. z mieszczącego się na warszawskim Okęciu magazynu handlowego wyszło już prawie 4,5 tys. wysyłek (średnio 170 tygodniowo). Firma zrealizowała też 1200 zleceń montażowych (1100 do Niemiec i 100 na Polskę) na przewody readycable i systemy prowadnikowe readychain.

Z innowacyjnych rozwiązań igus korzystają już m.in. polskie elektrociepłownie, firmy z branży motoryzacyjnej, producenci drukarek 3D, przemysł maszynowy, stoczniowy i jachtowy, meblowy, kolejowy i drzewny.

– Jednym z naszych celów strategicznych na najbliższe lata jest uświadomienie polskim firmom, z którymi już współpracujemy, że mogą jeszcze bardziej rozszerzyć gamę produktów igus, z jakich mogą korzystać – mówi Artur Szmiłyk.

Polimerowe prowadniki kablowe i bezsmarowe łożyska ślizgowe nie tylko stają się częściami nowych projektów, ale też skutecznie wypierają tradycyjne – stalowe rozwiązania. Zarząd igus jest przekonany, że to trend, który będzie się w Polsce dynamicznie rozwijał.

Efektywność to w produkcji kluczowa rzecz. Rozwiązania polimerowe, które oferujemy pracują taniej i dłużej. Po prostu wygrywamy ekonomią – mówi prezes igus Polska.

Dodaje, że firma mocno inspiruje się ideą przemysłu 4.0. Świadczy o tym m.in. oferowanie rozwiązań łączących cyfrowy świat z fizycznymi produktami.

Stale inwestujemy w aplikacje na iPady, smartfony i rozwiązania webowe, tak by nasi klienci mieli dostęp do swoich linii produkcyjnych on-line, w czasie rzeczywistym, a także by mogli wygodnie zamawiać i dopasowywać nasze produkty do potrzeb własnych realizacji – mówi Marek Wzorek.

Co ciekawe innowacyjne podejście igus nie ogranicza się do kwestii związanych z produkcją i obsługą klienta. Ale także z samą organizacją firmy, która mocno inspiruje się ideą „turkusowych organizacji”, czyli budowaniem firmy w oparciu o samoorganizujący się zespół, który nie wymaga przełożonego.

Ta idea sprawdza się zarówno w małych zespołach, jak i dużych organizacjach. Firma igus stosuje już „solarny” model organizacyjny, który zakłada, że w centrum jest klient, wokół którego „orbitują” pracownicy w elastycznie zmieniających się działach. System ten świetnie się sprawdza, dlatego chcemy iść jeszcze dalej i wprowadzać jak najwięcej elementów charakterystycznych dla organizacji turkusowych – mówi Marek Wzorek.

Oceniając ostatnie dziewięć lat działalności igus w Polsce można powiedzieć, że innowacyjne podejście świetnie sprawdza się na naszym rynku, co z pewnością świadczy, że rodzime firmy dojrzały już do nowoczesnych rozwiązań i nie boją się sięgać po nie.