– Jesteśmy pierwszymi w Polsce i na świecie twórcami bota, który wspiera ludzi w szukaniu pracy. Wpisujemy się w najnowsze trendy Internet 4.0 – takie jak sztuczna inteligencja, automatyzacja czy wirtualna rzeczywistość – mówi Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity. – Jesteśmy przekonani, że – wbrew popularnym opiniom – sztuczna inteligencja nie zabierze pracy ludziom, lecz wyręczy rekruterów w tych najbardziej żmudnych czynnościach i pozwoli zaoszczędzić czas kandydatom, wyręczając ich w szukaniu ofert pracy, przesyłając gotowe zaproszenia na spotkania kwalifikacyjne.
Jak działa bot Emplocity? Zamiast tradycyjnego zakładania konta na stronie, użytkownik może od razu zaczepić Emplobota na Facebook Messengerze, by wypełnić swój profil zawodowy. Interakcja z botem przypomina rozmowę z rekruterem wypytującym o doświadczenie zawodowe, umiejętności i warunki zatrudnienia, takie jak wysokość wynagrodzenia czy rodzaj umowy. Kandydaci mogą zadawać botowi pytania, a także uczyć go nowych rzeczy, podając mu gotową odpowiedź. Po zebraniu wszystkich kluczowych informacji, bot przeszukuje kilkaset tysięcy ofert dostępnych w sieci, by wrócić do kandydata z tymi, które odpowiadają jego kwalifikacjom i wymaganiom. Kandydat nie otrzymuje jednak propozycji w formie wybranych dla niego ogłoszeń o pracę, lecz gotowe spersonalizowane zaproszenia na spotkania z pracodawcami.
Zobacz również
Dlaczego bot Emplocity jest tak skuteczny? Poszukiwanie ofert pracy nie polega na prostym sprawdzeniu dopasowania pomiędzy wymaganiami z ogłoszenia a kwalifikacjami kandydata. Bot robi znacznie więcej – kontaktuje się z rekruterami, przedstawia anonimowo sylwetkę kandydata prezentując wszystkie jego umiejętności i doświadczenia bez podawania danych personalnych. Dopiero, gdy pracodawca decyduje się spotkać z kandydatem, bot wysyła mu zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne.
– Chcemy, aby bot Emplocity towarzyszył naszym użytkownikom przez lata, podsuwając nowe możliwości rozwoju zawodowego czy zdobywania nowych umiejętności. Jego rola zdecydowanie nie kończy się etapie znalezienia pracy – mówi Arkadiusz Talun, twórca algorytmu bota Emplocity.Aby skorzystać z bota, wystarczy wejść na stronę Emplocity lub jej fanpage.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing