Marka zaprezentowała sensualną instalację, której projektantką i kuratorem jest Jadwiga Husarska-Sobina. Nowatorska strefa, którą poznać można było za pomocą zmysłów, pokazała intymny, kobiecy świat, który od wielu lat inspiruje markę. O tym, jak powstał pawilon opowiadają – jego autorka oraz przedstawiciele marki Gatta.
W intymnym świecie przygasa światło, lepiej czuć zapach, intensywniej słychać każdy dźwięk, a dotyk kreuje obrazy i pobudza zmysły – tak w swojej instalacji marka Gatta przeprowadziła widza przez świat kobiecej delikatności i zmysłów, gdzie rodzi się intymność. Przez przestrzeń, gdzie budzą się pragnienia i powstaje damska bielizna. Gatta zabrała uczestników Łódź Design Festival do 5. odmiennych stref. Krainy miękkiego i przytulnego aksamitu, otulającego delikatnego jedwabiu, elastycznej jak kobiece ciało lycry, świata zmysłowej koronki oraz strefy pełnej ekspresyjnych, inspirowanych dziełami Yayoi Kusama, kropek. Skąd pomysł na tak oryginalny sposób komunikacji marki?
Zobacz również
Naszą inspiracją były narracje pokazane na tegorocznych targach designu w Mediolanie. Chcieliśmy inaczej komunikować się z klientem. Zapomnieć o pokazaniu produktu. Chcieliśmy pokazać nasz sposób myślenia o marce – bo to właśnie zmysły są kwintesencją kobiecego świata. Chcieliśmy przenieść klienta do 5. światów, jakie budują nasze produkty i markę. Z taką ideą pojawiliśmy się w studiu projektowym Jadwigi Husarskiej-Sobiny i tak zaczęła się nasza kilkumiesięczna współpracą nad instalacją „Gatta intymnie” – komentuje Anna Gołębicka, pomysłodawca projektu, doradca zarządu ds. strategii i rozwoju marki Gatta.
W ten sposób powstał 12-metrowy pawilon do wykonania którego potrzebnych było aż 60m2 aksamitu, 2000 mb satynowej taśmy oraz około 50m2 lycry. Intymna strefa, w której główną rolę zagrały zmysły i tkaniny. Jak podkreśla marka i projektantka instalacji chodziło o to, aby przenieść widza w inną przestrzeń i odizolować go od zewnętrznego świata.
Inspirowały nas światło, faktury, dźwięk i zapach. Doznania zmysłowe. Każde z zaprojektowanych pomieszczeń miało wywoływać inne emocje: poczucie otulenia, bliskości, delikatność i ulotność, bliskość z ciałem oraz wolność. Inspirowała nas synergia wszystkich zmysłów. Chcieliśmy, by każdy mógł poznać aksamit, jedwab, koronkę czy lycrę na nowo obcując z nią – opowiada Jadwiga Husarska-Sobina. I dodaje: W obecnej kulturze cała komunikacja opiera się na przewadze doznań wizualnych. Tym samym „zapominamy”, że mamy doskonale rozwinięte inne zmysły, które są przytępione od nadmiernej ilości bodźców”. Dzięki instalacji widzowie mieli okazję poznać świat Gatty nie tylko za pomocą obrazu, ale przede wszystkim przy użyciu innych zmysłów – dotyku, węchu czy słuchu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jak zauważa Jadwiga Husarska-Sobina, przy takich projektach niezmiernie ważna jest dbałość o wszystkie szczegóły. Według projektantki najtrudniejszą rzeczą przy tworzeniu sensualnego pawilonu było zachowanie balansu między projektowanymi strefami – tak, by różne środki artystyczne tworzyły całość i miały sens.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyjątkowej strefie Gatty podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festiwal towarzyszyć będzie inspirujący panel dyskusyjny o kobietach, psychologii i designie (6 października, godz. 13:00, Centrum Festiwalowe, Art_Inkubator). Psycholog prof. Dominika Maison, projektantka Jadwiga Husarska-Sobina i strateg komunikacji Anna Gołębicka porozmawiają o tym, jak myślą i podejmują decyzje kobiety, jak kobietę postrzega współczesny design i czy czeka nas rewolucja na rynku produktów i narracji skierowanych do kobiet.
Więcej informacji na temat marki Gatta można znaleźć na stronie internetowej.