W wyniku działania narzędzia, aż 9% odbiorców reklamy pojawiło się w punkcie stacjonarnym.
Zobacz również
– Wyzwaniem dla tradycyjnego i internetowego handlu jest precyzyjne dotarcie z reklamą do potencjalnych klientów. Właściciele sklepów działających stacjonarnie nie mają możliwości mierzenia skuteczności swoich kampanii w świecie offline. Nie wiedzą, ilu odbiorców reklamy pojawiło się w ich punkcie i kiedy. Sklepy internetowe z kolei, zamiast konkurować o 90% rynku handlu detalicznego, konkurują o 10% tych, którzy już przekonali się do zakupów online. To znacznie utrudnia proces pozyskiwania klientów i zwiększa koszty. Platforma Cluify rozwiązuje problem i jednych, i drugich – mówi Edward Mężyk, prezes Grupy Datarino, do której należy Cluify.
Cluify to internetowa platforma marketingowo-analityczna, która pozwala markom docierać do odbiorców na podstawie miejsc odwiedzanych offline. Do zbierania informacji o aktywności konsumentów w świecie rzeczywistym wykorzystuje aplikacje mobilne i znajdujące się w przestrzeni nadajniki Wi-Fi (użytkownicy nie muszą logować się do sieci). w ten sposób określane są odwiedzane lokalizacje, na podstawie których Cluify umożliwia wybór grupy odbiorców reklamy. Dzięki temu sklep internetowy wyśle reklamę do klientów konkurencji działającej stacjonarnie, a lokalna kawiarnia do mieszkańców pobliskiego osiedla.
Wyniki prowadzonych kampanii zarządzający placówkami stacjonarnymi mogą na bieżąco obserwować w panelu Cluify, gdzie dostępne są informacje o liczbie odbiorców reklamy, którzy po jej emisji pojawili się w punkcie sprzedaży. W ten sposób marketerzy otrzymują nowy wskaźnik skuteczności reklamy internetowej – pomiar konwersji offline, która dla kampanii Cluify utrzymuje się na średnim poziomie 9%.
Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cluify realizuje już kampanie dla takich klientów jak m.in.: Intermarche, Decathlon Targówek, Sunbarrel, Playarena, Jack Wolfskin czy Budvar.
*CTR kampanii opartej na rozwiązaniach Cluify w sieci reklamowej Google wynosi średnio 0,68%, podczas gdy tradycyjne kampanie kierowane do nowych grup odbiorców oparte o targetowanie według zachowań online odnotowują CTR na poziomie 0,2%.