Kampania Click to Call — łatwa metoda na szybkie pozyskanie klienta

Kampania Click to Call — łatwa metoda na szybkie pozyskanie klienta
Google AdWords to dość przepastne narzędzie reklamowe. Wśród tak dużej ilości narzędzi, jakie ten system oferuje, zawsze można znaleźć coś dla siebie i własnego rodzaju działalności, która da wymierne efekty i zwiększy sprzedaż — bezpośrednio lub pośrednio.
O autorze
4 min czytania 2017-10-23

fot. unsplash.com

Jednym z takich narzędzi jest reklama Click to Call.

Click to Call — kliknij, by zadzwonić. Nazwa prosta, tak samo, jak funkcjonalność tej formy promocji. Proste jest również zauważenie, jak zwiększają się przychody do budżetu firmy, która taką reklamę odpowiednio wprowadzi. Powstaje zasadnicze pytanie — czy tego typu działania są odpowiednie dla każdego rodzaju biznesu?

W zależności od tego, jakie są Twoje cele marketingowe, może się okazać, że Click to Call to złoty środek dla promocji Twojej firmy — tytułowa łatwa metoda na szybkie pozyskanie klienta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Prostota pozyskania leadu

Czym jest reklama click to call? Jak wygląda? Jak działa? Domyślam się, że te pytania pojawiają się w Twojej głowie, więc już spieszę z odpowiedzią. Click to Call to nic innego jak zmodyfikowana klasyczna kampania linków sponsorowanych, która jest zawężona jedynie do urządzeń mobilnych, jeśli chodzi o miejsce wyświetlania. O co więc tyle szumu?

Podstawową funkcjonalnością tej reklamy jest zmodyfikowane rozszerzenie połączeń telefonicznych — to samo, które jest dostępne także dla każdej kampanii linków sponsorowanych, jednak rozszerzone w swojej formie. Pojawia się ono tylko na urządzeniach mobilnych — z założenia przystosowanych do wykonywania połączeń — przy reklamach w wyszukiwarce. Tytułem reklamy w tym wypadku będzie nasz numer telefonu, wzbogacony o dwie linie tekstu reklamowego poniżej, wraz z adresem strony docelowej. Wygląda to w następujący sposób:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co daje nam rozszerzenie, którego działanie polega na tym, że nie odwiedzamy nawet strony, którą reklamujemy? Wszystko zależy od kontekstu, w jakim chcemy postawić to działanie reklamowe.

Nie zawsze odwiedziny na stronie i zapoznawanie się z całą ofertą czy też przeglądanie produktów jest celem reklamodawcy. Niektóre rodzaje biznesów oferują tak naprawdę jeden określony rodzaj usługi i głównym założeniem powinno być jak najszybsze skonwertowanie użytkownika — w tym przypadku poprzez połączenie telefoniczne.

Click to Call – dla kogo?

Weźmy na przykład następującą sytuację – jedziemy samochodem w trasie i następuje awaria naszej zwykle niezawodnej maszyny. Jesteśmy w terenie, urządzeniem, do którego mamy szybki dostęp jest właśnie telefon. Jakie są najprawdopodobniej nasze kroki w celu zapanowania nad sytuacją? Otwieramy przeglądarkę w telefonie i wpisujemy hasło “pomoc drogowa”.

Co nas w tym momencie interesuje? Czy chcemy wchodzić na stronę warsztatu samochodowego i przeglądać w czym dany warsztat się specjalizuje? Jakie są ceny naprawy? Zakładam, że głównym celem jest znalezienie telefonu do pomocy drogowej i jak najszybszy kontakt werbalny z pracownikiem danej firmy. Możemy wówczas próbować pytać o wskazówki dotyczące usterki w aucie lub po prostu określić swoją pozycję i zamówić lawetę do najbliższego warsztatu samochodowego.

Tutaj pojawia się nasza reklama Click to Call – od razu w wyszukiwarce widzimy możliwość kliknięcia w ikonę słuchawki telefonu i przekierowania na numer telefonu do konkretnego warsztatu czy firmy oferującej pomoc drogową. Numer wybrany, wciskamy “zadzwoń” i gotowe!

Mamy tutaj do czynienia z klasyczną sytuacją typu “win-win” – my jako klient dostajemy na tacy poszukiwaną informację w postaci telefonu do firmy oferującej pomoc drogową (czas od wyszukania do uzyskania połączenia wynosi zapewne kilkanaście sekund), natomiast firma reklamująca się na dane hasło w prosty sposób uzyskuje wdzięcznego klienta – połączenie wprost przekłada się na lead.

Click to Call – o czym pamiętać?

Jest kilka oczywistych elementów, o które musimy zadbać, gdy rozważamy rozpoczęcie działań w ramach kampanii typu Click to Call. Przede wszystkim, reklamy powinny wyświetlać się tylko w momencie, gdy jesteśmy w stanie odebrać połączenie przychodzące. Nie odbierając połączenia, praktycznie tracimy pewnego klienta, po drugie – narażamy się na koszty.Frazy, które idealnie nadają się do kampanii Click to Call zazwyczaj są bardzo konkurencyjne – chociażby z tego powodu, o którym już wspominałem wcześniej – osoba wyszukująca daną frazę jest prawdopodobnie “pewnym leadem” dla reklamodawcy.

Jak widać na załączonym screenie z Google Plannera, sugerowane stawki dla teoretycznie rzadko wyszukiwanych fraz są horrendalnie wysokie – fakty są jednak takie, że w danych lokalizacjach o holowanie lub lawetę przy autostradzie jest trudno, a firmy holownicze zapewne dobrze kasują za obsługę takich miejsc, więc potencjalnie 40 czy 60 złotych za kliknięcie jest relatywnie niewielkim wydatkiem.

Najlepiej, aby kampania była aktywna w godzinach pracy biura – możemy ustawić odpowiedni harmonogram godzinowy – na przykład aktywować kampanię tylko w określone dni tygodnia. Takie podejście pozwoli nam na zminimalizowanie liczby “utraconych połączeń”. Liczbę połączeń powinniśmy oczywiście mierzyć odpowiednim rodzajem konwersji w postaci zliczania połączeń z reklam. Tutaj jednak Google przychodzi nam z pomocą – tworząc kampanię skupioną na rozszerzeniach połączeń, musimy takie rozszerzenie w pierwszej kolejności ustawić, dodając docelowy numer telefonu.

Następnie, wchodząc w zakładkę “Konwersje” dodajemy nową czynność, którą w tym przypadku będzie połączenie telefoniczne. Wybieramy odpowiedni rodzaj połączenia – a więc ‘Połączenia z reklam z wykorzystaniem rozszerzeń połączeń lub reklamy typu “tylko połączenie”’. 

W dalszych krokach możemy wpisać nazwę konwersji, jej wartość dla naszej firmy, ale przede wszystkim – ustalić, po jakim czasie połączenie z reklamy będzie zliczane jako konwersja. Dla jednego rodzaju działalności może to być np. 30 sekund – w przypadku szybkich komunikatów, dla innych połączenie dłuższe niż minutę – znając specyfikę swojego biznesu, można ustalić odpowiednią wartość.

Konfiguracja takiego działania powodującego konwersję, spowoduje, iż w reklamach Click to Call nasz numer telefonu będzie wyświetlał się jako numer Google’a – taki, który pozwoli przekierować na nasz docelowy numer, jednocześnie dając możliwość precyzyjnego mierzenia pożądanych działań dla naszej firmy – tutaj w postaci połączenia z danego typu reklamy.

Podsumowując – reklama typu Click to Call, to idealne narzędzie dla firm, które poszukują drogi do szybkiego dotarcia do klienta, wyłożenia mu jak na tacy sposobu na skontaktowanie się, a następnie skutecznym zamknięciu sprzedaży. Co pozostaje potem? Skupienie się na liczeniu zysków, które bezsprzecznie wzrosną, gdy zastosujemy takie działanie reklamowe w odpowiednich sytuacjach biznesowych.