W dokumencie omówiono kwestie związane z procesem logowania i autoryzacją użytkowników podczas pracy z serwisami banków.
Raport „International eBanking Benchmark Study 2012” to efekt współpracy Symetrii w ramach stowarzyszenia UX Alliance, którego agencja jest jedynym reprezentantem w Polsce. Tym razem zespół międzynarodowych ekspertów postanowił przyjrzeć się bankowości online i zbadać, jak na stronach banków rozwiązano kwestie dotyczące procesu logowania i autoryzacji użytkownika.
Zobacz również
Analizie poddano 38 banków z 18 różnych krajów, a w badaniu skupiono się na użyteczności stosowanych rozwiązań z dużym naciskiem na weryfikację rozwiązań mobilnych. Bazując na swoich doświadczeniach, międzynarodowi eksperci UX Alliance wskazali dobre praktyki, które pozwalają użytkownikom na komfortową pracę z systemami bankowości online.
Rysunek 1 – Banki, które zostały poddane analizie przez ekspertów UX Alliance
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wybrane wnioski z raportu „International eBanking Benchmark Study 2012”:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Pole logowania do bankowości internetowej powinno być łatwe do zlokalizowania na stronie
- Użytkownik musi mieć możliwość odzyskania zapomnianych danych do logowania
- Hasła alfanumeryczne, które są tworzone przez użytkowników są przez nich łatwiej przyswajane
- Kontekstowa pomoc podczas procesu logowania i pracy użytkownika z systemem bankowości online jest kluczowym elementem wspierającym użytkownika
- Rozwiązania dektopowe powinny być spójne z tym, co bank udostępnia użytkownikom mobilnym
- Na pierwszej stronie po zalogowaniu użytkownik powinien mieć dostęp do kluczowych informacji dotyczących jego rachunku (bilans, etc.) oraz głównych funkcjonalności udostępnionych przez platformę
Cały raport „International eBanking Benchmark Study 2012”, w którym znaleźć można szczegółowy opis przeprowadzonego badania oraz konkretne przykłady dobrych praktyk, można pobrać tutaj: www.symetria.pl/raport.