Promocja usług medycznych to jedno z trudniejszych wyzwań, przed którym stoją marketerzy. Obszar farmamarketingu podlega ścisłej kontroli prawnej, który jasno definiuje Ustawa o działalności lekarskiej z 2011 roku. Wykorzystania niedopuszczalnej formy działań czy komunikatów może skutkować sankcjami, w tym usunięciem reklamy.
By zainteresować odbiorcę swoim produktem lub usługami medycznymi konieczne jest wzbudzenie w nim zainteresowania za pomocą emocji i prezentacji pozamedycznych korzyści.
Zobacz również
Rynek farmamarketingu jest duży i złożony, dlatego niełatwo jest się na nim wyróżnić, sprawę utrudniają wspomniane regulacje prawne. Rzadko udaje się stworzyć kampanię medyczną, o której jest naprawdę głośno w sieci. To jednak udało się Multihome.
Nowa kampania marki promuje usługi z zakresu prywatnych pakietów medycznych dla całej rodziny. – Zdecydowaliśmy podejść do tematu niekonwencjonalnie. Punktem wyjścia było wpisanie przekazu marki w obecnie panującą “internetową” modę – mówi Piotr Szymonik, CEO agencji Epic Dreams.
Nowa kampania oparta jest na ostatnio głośnym zjawisku wyłudzania rzeczy czy usług od wpływowych osób (osoby publiczne, influencerzy) lub na forach i portalach ze względu na trudną sytuację np. chorobę dziecka. Feralne zdanie “mam horom curke” szybko rozprzestrzeniło się po sieci jako mem i stało się symbolem roszczeniowego podejścia do życia. Multihome w zabawny sposób odpowiada na to zjawisko i jednocześnie promuje pakiety medyczne zabezpieczające rodzinę na wypadek ciężkiej choroby. – Dzięki wtopieniu kontekstu komunikacyjnego marki w internetowy trend, nasze reklamy stały się częścią „świeżakowo-córkowej gorączki” w social media i de facto zaczęły żyć swoim życiem. Pozwoliło to na osiągnięcie znacznie większego zasięgu przy praktycznie zerowym koszcie – mówi Grzegorz Lasoń z agencji mediowej Sales&More.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Internauci chwalą markę za reakcję, pomysł i odwagę oraz kontekstowe pokazanie swojego produktu. Nad komunikacją marki Multihome w sieci od stycznia br. czuwają wspólnie Epic Dreams i Sales&More. Akcja jest wynikiem pracy kreatywnej obu firm.
Słuchaj podcastu NowyMarketing