fot. litbaits
Mamy na myśli książki! Ciekawym pomysłem na zwiększenie zainteresowania literaturą, jest akcja niezależnej księgarni The Wild Detectives.
Zobacz również
W ramach kampanii Litbaits, księgarnia z Teksasu, za pomocą clickbaitowych nagłówków streściła fabułę książek w kilku słowach. Wybraliśmy najlepsze nagłówki ze strony:
„Kiedy nazwanie samotnej matki prostytutką jest OK?” to parafraza Szkarłatnej litery Nathaniela Hawthorne’a
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Brytyjczyk zmarł po nieudanym selfie” to Portret „Doriana Graya” Oscara Wilde’a.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Nastolatka podstępem doprowadziła swojego chłopaka do samobójstwa” to clickbaitowy nagłówek Romea i Julii Williama Shakespeare’a:
’Nowy syntetyczny narkotyk zamienia mieszkańców Londynu w brutalnych maniaków’ to 'Doktor Jekyll i pan Hyde’
’Rumuński mężczyzna odkrył szokujący fakt o czosnku, przez który będziesz mieć koszmary’ to opowieść o „Drakuli”
„Przy tym włoskim polityku Trump to świętoszek” – Książę Niccolò Machiavellego
Więcej tytułów znajdziecie na stronie księgarni → tutaj.
PS
Napewno zdarzyło się Wam, że szliście do biblioteki po książkę, ale luka w głowa sprawiła, że pamiętaliście tylko jej kolor… Spokojnie, to przypadłość 99% ludzi na świecie. Z tym problemem poradzili sobie bibliotekarze z Murcek. Zorganizowali wystawę, która składała się tylko z niebieskich książek. Zdjęcie stało się hitem i wiele bibliotek i księgarni zaczerpnęło z akcji inspiracje.
Źródło: oficjalny fanpage Miejskiej Biblioteki Publicznej w Katowicach – Filia 26 Murcki)